Thursday, November 29, 2012

အႀကံအဖန္ ဂြင္လုပ္လို႔ရတဲ့ ေထာက္/ပို႔တပ္ေတြရဲ႕ စ႐ိုက္

(စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား)

ေထာက္ပံ့ေရးႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရး တပ္ရင္းတစ္ရင္းရွိ အရာရွိငယ္မ်ားအား တပ္ရင္းမွဴးမွ လိုအပ္သည္မ်ား မွာၾကားေနစဥ္

ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရးတပ္ေတြဟာ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို တပ္မေတာ္ရိကၡာအင္အား ျဖည့္တင္းမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး အႀကံအဖန္ ဂြင္လုပ္လို႔ရတယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ ေရွ႕တန္းရိကၡာပို႔ရရင္ ရိကၡာပို႔တဲ့ ေထာက္ပံ့ေရးတပ္က လူေတြေရာ၊ ရိကၡာဂိုေဒါင္က လူေတြေရာ တရားမ၀င္ ၀င္ေငြ အမ်ားႀကီးရပါတယ္။ ေတာင္ငူ အေျခစိုက္ အမွတ္ (၉၃၀) ေထာက္ပံ့ေရးနဲ႔ ပို႔ေဆာင္ေရးတပ္ဆိုရင္ ကရင္ျပည္နယ္၊ ေဘာဆာႀကီးကို မၾကာခဏ ရိကၡာပို႔ရပါတယ္။ ရိကၡာပို႔တဲ့ လမ္းေၾကာင္းအေနနဲ႔ ကုန္းေၾကာင္းက တိုက္႐ိုက္သြားပို႔တဲ့ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ေလေၾကာင္းက ခရီးတစ္၀က္ပို႔ၿပီး က်န္တဲ့ခရီးကို ယာဥ္တန္းနဲ႔ ပို႔ရတာမ်ဳိးလည္း ရွိပါတယ္။ ရိကၡာယာဥ္တန္း တစ္တန္းဆိုရင္ ကားႀကီး (၂၀) ေလာက္ ပါ၀င္ၿပီး စည္သြပ္ဘူးနဲ႔ ဆန္အိတ္ေတြ ပါရွိပါတယ္။ ကားတစ္စီးကို စည္သြပ္ဘူးဖာ (၆၀) ေက်ာ္ တင္လို႔ရေပမဲ့ ကားေပၚမွာ (၄၀) ေက်ာ္ေလာက္ပဲ တင္ေပးၿပီး (၂၀) ေက်ာ္ေလာက္ကို ေထာက္/ပို႔တပ္ေတြက ျဖတ္ယူထားပါတယ္။ ဆန္အိတ္ဆိုရင္လည္း ကားတစ္စီးကို (၅၀) ေက်ာ္ေလာက္ တင္လို႔ရေပမဲ့ (၁၀) အိတ္ေက်ာ္ေလာက္က ေထာက္/ပို႔တပ္ေတြက ျဖတ္ယူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕တန္း ရိကၡာေထာက္ပံ့ေရး စစ္သည္ေတြအားလံုးလိုလိုဟာ ၀င္ေငြေကာင္းၾကပါတယ္။

တပ္ရင္းပိုင္ ဆန္စက္ဆိုရင္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ တပ္ၾကပ္ႀကီးဆိုရင္ စပါးၾကိတ္ၿပီးက တစ္ေန႔ကို ဆန္အိတ္ (၂၀) ေလာက္ ေရာင္းစားပါတယ္။ အဲဒီတပ္ၾကပ္ႀကီးက အျပင္ရြာေတြမွာ စပါးထြက္၀ယ္ရတာမို႔ ၀ယ္တဲ့ေစ်းႏႈန္းအေပၚ အျမတ္ထုတ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ မိသားစုမွာ ေရႊေတြ ေငြေတြနဲ႔ ျပည့္ေနၿပီး ခ်မ္းသာေနပါတယ္။ ေထာက္/ပို႔ တပ္ရင္းရဲ႕ ေနာက္တန္းဌာနခ်ဳပ္မွာဆိုရင္ ဂိတ္ႀကီးကင္းကို စစ္သည္ေတြ ႏွစ္နာရီတစ္ႀကိမ္ ကင္းေစာင့္ရပါတယ္။ ညဘက္မွာ ဆီလာထုတ္တဲ့ ကားေတြဆီက ကားတစ္စီးလွ်င္ က်ပ္သံုးေထာင္၊ ေလးေထာင္ႏႈန္း ဂိတ္ကင္းမွ လူေတြက ေကာက္ပါတယ္။ တစ္ညကို ကားအစီး (၁၃/၁၄) စီးေလာက္ လာထုတ္တဲ့အတြက္ ညစဥ္ က်ပ္ေလး/ငါးေသာင္းေလာက္ ၀င္ေငြရွိပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကားတစ္စီးမွာ ေျခာက္ေပပါေလာက္ တင္သြားေပမဲ့ ကားေမာင္းသမားေတြဟာ သူတို႔အတြက္ တစ္ေပပါခဲြေလာက္ ခိုးထုတ္တာမို႔ ဂိတ္ကင္းကလူေတြကို ေခတ္အေခၚ အာရေက အႀကံအဖန္ေပးရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္အား ဦးပိုင္ႏွင့္ MEC မွ အရာရွိႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ ေတြ႔ရစဥ္

ေထာက္/ပို႔တပ္ရင္းမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတယ္ ဆိုေပမဲ့ စစ္သည္ေတြဟာ ရိကၡာေတြကို အျပည့္အ၀ စားသံုးရျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းလည္း အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေတြ႔႔ရွိရပါတယ္။ လက္ဖက္စက္႐ံုမွာ တာ၀န္က်တဲ့ တပ္ၾကပ္ႀကီးဟာ ေနာက္တန္းဌာနခ်ဳပ္မွာ ရိကၡာသြားထုတ္ၿပီဆိုရင္ တစ္လစာရမဲ့ စေကးဟာ ရက္ (၂၀) စာေလာက္ပဲရတာမို႔ ေရွ႕တန္းတိုက္ခိုက္ေရးက စစ္သည္ေတြလိုဘဲ ေထာက္ပို႔က စစ္သည္ေတြက ရိကၡာဆန္႔စားေနရပါတယ္။ ရိကၡာကေတာ့ ငါးပိ၊ ဆီ၊ ဆား၊ အခ်ဳိမႈန္႔၊ ပဲ၊ ၾကက္သြန္နီ/ျဖဴ၊ ဆန္ စတာေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ့တပ္ၾကပ္ႀကီးဟာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ ဖိစီးလာကာ ေထာင္က်သြားေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ ရိကၡာယူၿပီး အျပန္လမ္းတြင္ ကားဘရိတ္ေပါက္ၿပီး ကားက ေခ်ာက္ထဲျပဳတ္က်သြားတာမို႔ စစ္သည္သံုးဦး ေဆး႐ံုတင္ကာ အဲဒီ့တပ္ၾကပ္ႀကီးလည္း ေျခေထာက္အ႐ိုး အက္သြားပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး သူေျခေထာက္ ျပန္ေကာင္းလာေတာ့ အရက္မူး ကားေမာင္းေနစဥ္ လူတစ္ေယာက္ကို တိုက္မိကာ ေထာင္သံုးႏွစ္ က်သြားခဲ့ပါတယ္။





ႀတိဂံေဒသတိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္၏ တပ္တြင္းစိုက္ပ်ဳိးေရးသင္တန္းတစ္ခုတြင္ တိုင္းမွဴးမွ စစ္ေဆးေနစဥ္

ေထာက္/ပို႔ တပ္ရင္းက စစ္သည္တစ္ဦးနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ရင္ဖြင့္သံကို စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား ၀က္ဘ္ဆိုက္ဒ္က တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

“ကၽြန္ေတာ့္လစာက ၈၅၀၀ က်ပ္ ရတုန္းက ဘဏ္မွာ ၂၅၀၀ က်ပ္ မျဖစ္မေန စုရတယ္ဗ်။ ေနာက္ေတာ့ လစာက်ပ္ (၂၁၀၀၀) တိုးလာေတာ့ စုေဆာင္းေငြ အေနနဲ႔ က်ပ္ (၁၀၀၀၀) မျဖစ္မေန စုေနရတယ္ဗ်ာ။ တပ္ေရးဗိုလ္ႀကီးကေတာ့ အေရးႀကီးကိစၥ တစ္ခုျဖစ္ရင္ ထုတ္ေပးမယ္လို႔ေတာ့ ေျပာတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ မိတၱီလာမွာ ကားေမာင္းသင္တန္း သံုးလခဲြတက္ၿပီး ျပန္လာေတာ့ ဘဏ္စုေငြ ထုတ္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ တပ္ေရးဗိုလ္ႀကီးကို သတင္းပို႔လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူက မင္း စုေငြေတြ ဦးပိုင္ထဲေရာက္သြားၿပီဆိုၿပီး မေပးခဲ့ဘူးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္စစ္သက္ ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ရွိၿပီး ဘဏ္စုေဆာင္းေငြ စုလာတာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ ဘဏ္ထဲမွာ အနည္းဆံုး သိန္းနဲ႔ခ်ီ ရွိမွာပဲ။ အဲဒါကေတာ့ မတရား လုပ္လြန္းအားႀကီးတယ္။ တရားမ၀င္ သတင္းအရ တပ္ေရးဗိုလ္ႀကီးနဲ႔ တပ္ရင္းအရာခံဗိုလ္တို႔က ထုတ္ယူခဲ့တာ သိရၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ သံုးတယ္ဆိုတာေတာ့ ဂဃနဏ မသိရေသးဘူး။ ခက္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘ၀ဟာ အထက္ကို ရဲရဲတင္းတင္း တင္ျပလိုက္တာနဲ႔ အၿငိဳးတရားနဲ႔ ထုေထာင္းခံရမွာ ေသခ်ာလို႔ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနၾကရၿပီး မခံႏိုင္တဲ့အဆံုးေတာ့ ခြင့္မဲ့ ပ်က္ကြက္ စစ္ေျပးဘ၀တို႔ ျဖစ္ၾကရတာပါ”

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။