Tuesday, February 19, 2013

ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ လံုၿခံဳေရး ကြန္ယက္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရား ေဆြးေႏြးခန္း - အပုိင္း (၃)

(စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား)


အယ္ဒီတာ။          ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရား အဓိက အားနည္းခ်က္ေတြက ဘာလဲ။

ဗုိလ္မွဴးႀကီး။          ။ အစုိးရအဖြဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္လုိ႔ရေအာင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ျဖစ္ေပၚလာေနတဲ့ သတင္းေတြကုိ အခ်ိန္္ႏွင့္ တေျပးညီ တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖုိ႔လုိတယ္။ သတင္း အေျခအျမစ္ႏွင့္ သတင္းဌာန အမ်ဳိးအစား၊ သတင္းေပးပုိ႔တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အဆင့္အတန္း၊ အဖြဲ႔အစည္း လြမ္းမိုးမႈ၊ ေနာက္ခံ Background နဲ႔ ရာဇဝင္ စတာေတြကုိ မူတည္ၿပီး သတင္းမွန္ကန္မႈကုိ ဆံုးျဖတ္ရတယ္။ ပုိဆုိးတာက အမ်ဳိးသား ေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ႔ တရားဝင္ မဖြဲ႔ေသးတာေၾကာင့္ သတင္း တည္းျဖတ္မႈ စီစစ္မႈ အားနည္း ေနပါတယ္။ ဟုိတစ္ေလာက ေထာက္လွမ္းေရးမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ဘန္ေကာက္က သံအမတ္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဝင္းဟာ ဒုဝန္ႀကီးနဲ႔ သမၼတရုံးကုိ ေရာက္လာၿပီး အမ်ဳိးသား လံုၿခံဳေရး အဖြဲ႔ကုိ ကုိင္ရတာ ၾကားရတာပဲ။


အယ္ဒီတာ။          ။ သမၼတဟာ ဝန္ႀကီးေတြနဲ႔ လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္ေနတာ အဆင္မေျပတာကုိ ေတြ႔ရွိရတယ္။ ျဖဳတ္ဆုိျဖဳတ္၊ ေရႊ႕ဆုိေရႊ႕၊ ထြက္တူထြက္၊ သမၼတရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားက အေတာ့ကုိ ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ႏိုင္တယ္ ဗ်ာ။ ဗုိလ္မွဴးႀကီး ဘယ္လုိျမင္သလဲ သံုးသပ္ျပပါဦး။

ဗိုလ္မွဴးႀကီး။          ။ ယခင္ နအဖ၊ နဝတ ေခတ္တုန္းက အတြင္းေရးမွဴး (၁/၂/၃) ဆုိၿပီး ဖြဲ႔စည္းကာ ႏုိင္ငံေတာ္ ေကာင္စီရုံးမွ ရုံးအဖြဲ႔ ငယ္မ်ားႏွင့္ ဝုိင္းဝန္းလုပ္ကုိင္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေဖၿငိမ္းက အတြင္းေရး (၁) အတြက္ တာဝန္ခံၿပီး ဦးျမသိန္း၊ အထူးအရာရွိ ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီး သန္းတင္က အတြင္းေရးမွဴး (၂) အတြက္ တာဝန္ခံ လုပ္ေပးတယ္။ ေနာက္ပုိင္း ဦးေဇာ္ျမင့္ေဖတုိ႔ လုပ္ကုိင္ ဝုိင္းရံေပးၾကတာျဖစ္တယ္။ ယခင္က အတြင္းေရးမွဴး (၁/၂) ဆုိရင္ ဝန္ႀကီးေတြဟာ ဖင္တုန္ေအာင္ ေၾကာက္ရတယ္ ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ အဖုိးႀကီး ဦးသန္းေရႊအဖုိ႔ ေဂါက္ရုိက္ခ်ိန္၊ ဒူးႏံွ႔ခ်ိန္ရတာေပါ့ ဗ်ာ။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ စျဖစ္လာကတည္းက သမၼတ အႀကံေပးေတြနဲ႔ ဝုိင္းရံၿပီး သမၼတရုံး ဝန္ႀကီး တစ္ပါး၊ ႏွစ္ပါးသာ ထားကာ အရွိန္ယူစတင္တာ ထြက္လာခဲ့တယ္။ ခက္တာက သမၼတရုံးမွာ ရွိတဲ့လူေတြဟာလည္း သမၼတကို အေထာက္အကူျပဳဖုိ႔ အားနည္းဟန္တူတယ္။ DSA-23 က ညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး သန္႔ရွင္းဆုိရင္ သင္တန္းမွာ ကတည္းက အီးေရာင္ဝါး (Easy Going) လုပ္ခဲ့တာ ဗ်။ အႀကံေပး အရာရွိ ဦးကုိုကုိလႈိင္ကလည္း ေတာ္ပါတယ္ဆုိမွ လူထုကို ဖေရာင္းတုိင္နဲ႔ ေခၽြတာခုိင္းေနလုိ႔ Out သြားတယ္။ ယခုေခတ္ ဝန္ႀကီး အခ်င္းခ်င္းကလည္း အျပန္အလွန္ ေဘာလီေဘာပုတ္၊ ေျခရာျခင္း တုိင္းေနၾကတာေၾကာင့္ အျပန္အလွန္ ညိႇႏိႈင္းမႈ ဟန္ခ်က္ညီ လႈပ္ရွားမႈ အားနည္းခဲ့ဟန္ တူတယ္။ ႏုိင္ငံတကာမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ ဆက္ဆံေနရလုိ႔ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ေအာက္ေျခကုိ ဆင္းမၾကည့္ႏုိင္တဲ့ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္အဖုိ႔ ခါးဆက္ ျပတ္သြားတယ္လုိ႔ ယူဆရတယ္။ အေရးထဲ ဒုသမၼတ ရွစ္လုံး ထြက္သြားတာေၾကာင့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အဖုိ႔ ပုိၿပီးအၾကပ္ ရုိက္သြားပါတယ္။ ဝန္ႀကီးေတြ လုပ္ခ်င္ရာ ေပးလုပ္သလုိ ျဖစ္သြားတယ္။ မၾကာခင္မွာဘဲ ျပႆနာေတြေပၚလာလုိ႔ တခ်ိဳ႕ ဝန္ႀကီးေတြ ျဖဳတ္လိုက္ရင္ ျပႆနာ ပိုႀကီးသြားမွာ စုိးတာေၾကာင့္ သမၼတရံုးဝန္ႀကီးမ်ား အျဖစ္ ေရြ႕ေပးလိုက္ရတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ သမၼတရုံးမွာ ဝန္ႀကီးေတြ တစ္အုပ္တစ္မႀကီး ေရာက္လာေတာ့တာပဲ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ယခုေခတ္ သမၼတရုံး ဝန္ႀကီးေတြကေတာ့ ဩဇာပုိရွိတယ္လုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။ နယ္စပ္စည္ပင္ ဝန္ႀကီး ဒုတိယ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းေဌး နံမည္ ရလာၿပီးမွ ရခုိင္ျပည္နယ္ကိစၥ မထိန္းႏုိင္လို႔ စစ္ဖက္ကို ျပန္သြားရတယ္။ သဘာဝ မက်တာ တခုက ေလခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမတ္ဟိန္းနဲ႔ ကစထမွဴး ဒုတိယ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သက္ႏုိင္ဝင္းတုိ႔ကုိ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးနဲ႔ နယ္စပ္စည္ပင္ ဝန္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ အသီးသီး ခန္႔အပ္ခဲ့တာဟာ စစ္တပ္ရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈ ပိုၿပီး ေပၚလြင္ေစတယ္။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က အေျခခံ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳထားတာဟာ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး၊ နယ္စပ္စည္ပင္ဝန္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး (၃) ပါးသာ တိုက္ရိုက္ အမည္စာရင္း တင္သြင္းခန္႔ခြင့္ ရေပမဲ့ အျခား ဝန္ႀကီးဌာနေတြကုိေတာ့ ၫႇိႏိႈင္းၿပီးမွ ခန္႔ရတယ္လို႔ ေရးထားတာေၾကာင့္ စစ္တပ္ ၾသဇာပိုရွိေနတယ္။

အယ္ဒီတာ။          ။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ သေဘာထားကြဲလႊဲ ခဲ့တာေရာ ဘယ္လုိသံုးသပ္မလဲ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ခင္ဗ်ာ။

ဗိုလ္မွဴးႀကီး။          ။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာ၊ အေနနဲ႔ နယ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ ပါဝင္ခဲ့ရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ယွဥ္တြဲၿပီး စစ္ေရး က႑ပါဝင္ ပတ္သက္လာၿပီးဆုိရင္ သမၼတႏွင့္ တပ္ခ်ဳပ္ ထိပ္တုိက္ ေတြ႔ၾကစျမဲ ျဖစ္တာမုိ႔ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲကတည္းက အေျခခံဥပေဒမွာ မေဖာ္ျပရင္ေတာင္ နည္းဥပေဒမွာ  ကြဲကြဲျပားျပား အေသးစိတ္ တိတိက်က် ေဖာ္ျပမထားတဲ့အတြက္ ဒီျပႆနာ ျဖစ္ေပၚ လာရျခင္းျဖစ္တယ္။ အေျခခံ ဥပေဒမွာ လက္နက္ကုိင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ အခ်ိန္အခုိက္အတန္႔တြင္ ေရွ႕တန္းတပ္မ်ားအား ရိကၡာပုိ႔ အစီအစဥ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဆုိလွ်င္ ထိေတြ႔ တုိက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားပါက သမၼတက မည္သုိ႔ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ ေပးမည္ကို ေဖာ္ညြန္းထားျခင္း မရွိသလို တစ္ဖက္သတ္ တပ္မေတာ္အား အပစ္ရပ္ခုိင္းပါက သတ္မွတ္တဲ့ အခ်ိန္ကာလ ညွိႏိႈင္းေပးမည္ဆုိတာကုိ တြက္ခ်က္ပါသင့္ ပါတယ္ဗ်ာ။ သမၼတ ကုိယ္တုိင္ကလည္း အမ်ဳိးသား ညီလာခံမွာ ေကာ္မရွင္ ဥကၠဌ အေနနဲ႔ ပါဝင္ ခဲ့တာျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေဟာင္း သန္းေရႊရဲ႕ ႀကိဳးကုိင္ခ်ယ္လွယ္မႈ အေပၚ မလြန္ဆန္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ အက်ဳိးဆက္ ခံစားရတာ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ အခ်ဳပ္ဆုိရရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ေဟာင္း သန္းေရႊဟာ  ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ေတြကုိ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာအား သူ႔ေနရာနဲ႔သူ တိတိက်က် သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မေပးပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး (ေဟာင္း) သန္းေရႊအေနနဲ႔ သူ႔အား အႏၱရာယ္ ျပဳလာမွာ စုိးရိမ္လုိ႔ အေျခခံ ဥပေဒကုိ ထက္ျခမ္းျခမ္းၿပီး အခ်င္းခ်င္း ထိန္းညႇိေနေအာင္ ေရာေထြး စီစဥ္သြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။



အယ္ဒီတာ။          ။ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးအဆင့္နဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ စီမံခန္႔ခြဲေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာခဲြေဝမႈ အေပၚ ဘယ္လုိသံုးသပ္ ျမင္ပါသလဲ။ ဗိုလ္မွဴးႀကီး။            ။ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးအဆင့္နဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာခဲြေဝမႈ အေပၚ ပီပီျပင္ျပင္ တိတိက်က် မလုပ္ခဲ့လုိ႔ ဟုိတေလာက အစည္းအေဝးေခၚၿပီး သမၼတက ျပန္လည္သတ္မွတ္ ေပးလုိက္ရတယ္။ ဒုသမၼတ ႏွစ္ဦးကိုလည္း ဝန္ႀကီးေတြ အေပၚ အုပ္စုလုိက္ ကြပ္ကဲပုိင္ခြင့္ ေပးလုိက္တယ္ ထင္တယ္။ ဒုသမၼတ အသစ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာတာမို႔ သူတုိ႔ ႏွစ္ဦးလည္း သမၼတ အရိပ္အေျခ ၾကည့္ၿပီး လႈပ္ရွားေနဟန္ တူတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ စီမံကိန္းမ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈ အကူအညီမ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ဆက္စပ္ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ ေန႔ႀကီးရက္ႀကီး အခမ္းအနား က်င္းပေရးနဲ႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားၿပိဳင္ပြဲ အခမ္းအနား က်င္းပေရး စတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲႏုိင္ရန္ ဒုသမၼတေတြအား အမ်ဳိးအစားလုိက္ တာဝန္ခြဲေဝမႈ ေပးလုိက္ဟန္တူတယ္။ အဲဒီမွာ အဂတိ လုိက္စားမႈနဲ႔ စပ္္လ်ဥ္းၿပီး စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ဖုိ႔ ဒုသမၼတ ေဒါက္တာ စုိင္းေမာက္ခမ္းကုိ တာဝန္ေပးလုိက္တာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ ဗ်ာ။

အယ္ဒီတာ။          ။ သမၼတရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားအေပၚ ၿခံဳငံုသံုးသပ္ေပးပါဦး ခင္ဗ်ာ။

ဗုိလ္မွဴးႀကီး။          ။ သမၼတနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးေတြအၾကား ဆက္သြယ္္မႈ ရုံးလုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ တင္ျပႏုိင္မႈ၊ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရႏွင့္ တုိ္င္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစုိးရ တုိ႔အၾကား ဆက္သြယ္မႈ ရုံးလုပ္ငန္း အဆင့္ဆင့္ တင္ျပႏုိင္မႈ Duty and Function လမ္းေၾကာင္း ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္ေစဖုိ႔ ရုံးလုပ္ငန္း ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဦးစီးအရာရွိမ်ား ခန္႔ထားေရး၊ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္နဲ႔ လမ္းေၾကာင္းမ်ား၊ ခုိင္ခုိင္မာမာ စနစ္တက် ဖြဲ႔စည္း ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္နဲ႔ တုိင္းနဲ႔ ျပည္္နယ္ ေဒသႏၱရအာဏာပုိင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကုိ Mandate ေပးထားမႈ ဟာလည္း လက္ရွိ ေခတ္ကာလႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ အသက္ဝင္ လႈပ္ရွားပံ့ပုိးသင့္ပါတယ္။ ဘ႑ာေရး ဘတ္ဂ်က္ကုိ ဗဟုိျပည္ေထာင္စုကသာ ထိန္းခ်ဳပ္္မထားသင့္ပဲ အလတ္စားနဲ႔ အေသးစားအဆင့္ စီမံကိန္းေတြကို တုိင္းနဲ႔ျပည္္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြက တာဝန္ယူႏုိင္စြမ္းရွိပါက ခြဲေဝသတ္မွတ္ ခ်ေပးသင့္တယ္။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဝန္ႀကီးနဲ႔ တုိင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္  ဘယ္သူက ပုိၿပီး ရာထူးႀကီးတယ္ ဆုိတာကို မသဲကြဲေသးပါ။ တုိင္းနဲ႔ျပည္နယ္အဆင့္ ဝန္ႀကီးမ်ားကလည္း သတင္းစာဖတ္ ေဂါက္ရုိက္ယံုကလႊဲလုိ႔ အလုပ္မယ္မယ္ရရ မရွိေသးတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ အာဏာကုိ စုစည္းထားပါက အာဏာရွင္ ျဖစ္သြားႏုိင္လုိ႔ အာဏာခြဲေဝ သံုးစြဲသူမ်ားကလည္း အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ေလးစားမႈရွိရွိ နားလည္မႈရွိရွိ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။

အယ္ဒီတာ။          ။ ဟုတ္ကဲ့ အခုလုိ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ရွင္းျပေပးတဲ့အတြက္ ဗုိလ္မွဴးႀကီးအား အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေလးစားပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။