Monday, March 18, 2013

ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးစနစ္ - အပိုင္း (၁၀)

(စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား)


ေဆာင္းပါးရွင္ - ေ၀ဟင္

            (ခ)      ျမိဳ႕ျပေလေၾကာင္း ေလယာဥ္မ်ားအား အေရးယူ ေဆာင္ ႐ြက္ျခင္း (Interception of Civil Aircraft)။

(၇)        ၾကားျဖတ္ခံၿမိဳ႕ျပ ေလယာဥ္သည္ မိမိပိုင္နက္တြင္ ဆင္းသက္ ရန္ လိုအပ္ပါက မိမိေလယာဥ္ကြင္း သည္၎ေလယာဥ္ ဆင္းသက္ႏိုင္ မည့္ ၿမိဳ႕ျပ ေလယာဥ္ကြင္း ျဖစ္ရပါမည္။ ေလယာဥ္ကြင္း ပတ္ဝန္းက်င္ သည္ အဆိုပါေလယာဥ္ အတြက္ Circling ႏွင့္ Missed Approach လုပ္ ႏိုင္ရပါမည္။ ၎ေလယာဥ္၏ လက္က်န္ ေလယာဥ္ဆီသည္ ေဖာ္ျပပါ ေလယာဥ္ကြင္းသို႔ ေရာက္႐ွိ ႏုိင္ရပါမည္။ အဆိုပါ ေလယာဥ္ကြင္းသည္ အနည္းဆံုးမီတာ ၂၅ဝဝ ႐ွည္ၿပီး ၎ေလယာဥ္၏ အေလးခ်ိန္ကို ခံႏိုင္ရ ပါမည္။

(၈)        ၾကားျဖတ္ခံ ၿမိဳ႕ျပေလယာဥ္သည္ ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလ ယာဥ္၏ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈ ခံရပါက ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္ မွဴး၏ အမိန္႔အတိုင္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ၿပီး မ်က္ျမင္ အခ်က္ ျပမႈမ်ားကို အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ အသိအမွတ္ ျပဳထားသည့္အတိုင္း ျပန္ လည္ျပသ ရပါမည္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါက ေလေၾကာင္းထိန္း သတင္းဌာနမ်ားႏွင့္  ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ ရပါမည္။ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံမွ ႀကိဳတင္ အသိ ေပးထားၿပီးျဖစ္ Transponder Mode ကို ဖြင့္လွစ္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ေလ ေၾကာင္း ထိန္းဌာန၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ ရပါမည္။

(၉)        ၁၉၈၄  ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁ဝ) ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္း အဖြဲ႕ညီလာခံ၏ သေဘာတူညီ မႈအရ ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္မ်ား လက္နက္ အသံုးမျပဳရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ၾကားျဖတ္ခံ ၿမိဳ႕ျပၫႊန္ၾကား ခ်က္ကိုလိုက္နာမႈ မ႐ွိပါက ၾကား ျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးမွ အခ်က္ျပမီးက်ည္  (Tracer Bullet)  မ်ားကိုသာ အသံုးျပဳရပါမည္။



(ဂ)      ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ မရ႐ွိဘဲ မိမိပိုင္နက္အတြင္း ဝင္ေရာက္ လာမည့္ ေလယာဥ္ မ်ားအား အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ျခင္း[/B]။     မိမိ႐ွာေဖြ ေထာက္လွမ္းေရး ေရဒါမ်ားမွ ႀကိဳတင္သိ႐ွိၿပီး မိမိ ေလပိုင္နက္ အတြင္းသို႔ က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လာမည့္ ေလယာဥ္ မ်ားအား ေအာက္ပါ အတိုင္း အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ရပါမည္-

                     (၁)           မိမိၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာမည့္ ေလယာဥ္အား အင္အားျပ ကာကြယ္ေမာင္း ထုတ္ ျခင္း။

                     (၂)           မိမိပိုင္နက္ အတြင္းသို႔ က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာပါ က တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္း ဖ်က္ဆီးျခင္း။

            (ဃ)     က်ဴးေက်ာ္ရန္သူအား တိုက္ခိုက္ျခင္း။  

ေထာက္လွမ္း ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိသည့္ ေလယာဥ္သည္ ရန္သူေလ ယာဥ္မွန္း ေသခ်ာသြားသည့္အခါ ထိုေလယာဥ္အား ၎တို႔ တပ္ဆင္ ထားသည့္ လက္နက္မ်ား စတင္ပစ္ခတ္ႏိုင္သည့္ အကြာအေဝး မေရာက္ မီ ၾကားျဖတ္ ေခ်မႈန္းရန္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ ေရး ကြပ္ကဲမႈ ဌာနခ်ဳပ္မ်ား၏ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားမွ တက္ေရာက္ေစ ရပါ မည္။ ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ႀကိဳတင္ သတိေပးေရဒါမွ သတင္းေပး ညြန္ၾကားသည့္အတိုင္း က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာသည့္ ေလယာဥ္အား အျမန္ဆံုး ထိေတြ႕ႏိုင္ရန္ ခ်ဥ္းကပ္ရပါမည္။ ႀကိဳတင္ သတိေပးေရဒါ၏ ထိန္းေက်ာင္း လမ္းၫႊန္မႈအျပင္ မိမိေလယာဥ္ တြင္ ပါ႐ွိသည့္ ေရဒါကို အသံုးျပဳ၍လည္းေကာင္း၊ မ်က္ျမင္႐ွာေဖြျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ဦးစြာ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမည္။

(၄၃)     ေခ်မႈန္း ဖ်က္ဆီးျခင္း (Interception)       မိမိၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားတြင္ ပါ႐ွိသည့္             လက္နက္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေျမျပင္မွ ေဝဟင္ပစ္ဒံုးမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေလယာဥ္ပစ္ အေျမာက္ မ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႕၏ စီမံခ်က္အရ ေပါင္းစပ္ ညႇိႏႈိင္းထား သည့္ အတိုင္း အဆင့္ဆင့္ တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။