Sunday, March 10, 2013

ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးစနစ္ - အပိုင္း (၉)

(စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား)


ေဆာင္းပါးရွင္ - ေ၀ဟင္ (ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္ (ေလ) အရာရွိတစ္ဦး)

(၄၂)        ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္ျခင္း (Interception) ။   ေအာက္ပါ အတိုင္း ေဆာင္ရြက္သြား ရပါမည္-
              (က)    ကာကြယ္ေရးဇုန္ သတ္မွတ္ျခင္း
(၁)        တိုက္ေလယာဥ္ တုိက္ခိုက္ေရးဇုန္ (Fighter Engagement Zone) ။   သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး ဌာနခ်ဳပ္မွ တပ္မေတာ္(ေလ)႐ွိ ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ စစ္ဆင္ႏိုင္သည့္ အကြာအေဝးအထိ/ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး စိစစ္မႈဇံု    (Myanmar Air Defense Identification) အထိ ျဖစ္ပါသည္။

            (၂)        ဒံုးပ်ံ တိုက္ခိုက္ေရးဇံု (Missile Engagement Zone) ။  သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး ဌာနခ်ဳပ္မွ  ၂ဝဝ  ေနာ္တီကယ္ မိုင္အကြာအေဝးထိျဖစ္ၿပီး ေဖာ္ျပအပါဇုံအတြင္း ဝင္ေရာက္လာသည့္ ေလယာဥ္မ်ားအား တာေဝး၊ တာလတ္ေျမျပင္မွ ေဝဟင္ပစ္ဒံုးမ်ားျဖင့္ တိုက္ခိုက္မည့္ဇံု ျဖစ္သည္။
 (၃)       စပ္ၾကားနယ္ေျမဇံု (Cross Over Zone) ။ ဒံုးပ်ံတိုက္ခိုက္ေရးဇံု အျပင္ဘက္ ၁၅ မိုင္ခန္႕အကြာအေဝး အထိျဖစ္ၿပီး ယင္းနယ္ေျမတြင္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ရန္သူေလယာဥ္မ်ားကို အဆက္ျဖတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။
            (၄)        ေဘးကင္းမႈအကန္႕ (Safety Sector)။   မိမိေလယာဥ္မ်ား သက္ဆိုင္ရာ ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္ေလယာဥ္ကြင္းသို႔ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ျပန္လည္ဆင္းသက္မည့္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး အလ်ား၊ အနံ၊ ၫႊန္းဒီဂရီ၊ အျမင့္ႏွင့္ အခ်ိန္ စသည္တို႔ကို သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး ဌာနမွ ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ ထားရပါမည္။
(ခ)     ျမိဳ႕ျပ ေလေၾကာင္းေလယာဥ္မ်ားအား အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း (Interception of Civil Aircraft)။   ၾကိဳတင္အသိ ေပးျခင္း မ႐ွိဘဲမိမိ၏ ေလေၾကာင္းပိုင္နက္ အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္လာ ေသာ ျမိဳ႕ျပ ေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္မ်ားကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမိဳ႕ျပ ေလေၾကာင္းအဖြဲ႕အစည္း (International Civil Aviation Organization) မွ ထုတ္ျပန္ထားသည့္  Annex-2 Attachment A-Interception of Civil Aircraft   ပါအတိုင္း လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ရမည္။ အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းကို ေအာက္ပါ အတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ရပါမည္-
(၁)        ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္ (သို႔) ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး ၾကီးၾကပ္မွဳ ဗဟိုမွ အေရးေပၚ ေလလွဳိင္းႏွဳန္း ၁၂၁.၅ မဂြါဟတ္ဇ္ကို အသံုးျပဳလ်က္ ၾကားျဖတ္ခံရသည့္ ျမိဳ႕ျပေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္ကို ဆက္သြယ္ ၫႊန္ၾကားရပါမည္။
 (၂)       မိမိၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္အုပ္ဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးတည္း ျဖစ္ပါက ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးသည္ ေအာက္ ေဖာ္ျပပါ အဆင့္ (၃) ဆင့္ျဖင့္ ရန္သူ/မိမိမ်က္ျမင္ စိစစ္ခြဲျခားျခင္း ေဆာင္႐ြက္ရပါမည္-
(ကက)   ပထမအဆင့္။        မိမိၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္ အုပ္ဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္/ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးသည္ ၾကားျဖတ္ခံရသည့္  ေလယာဥ္၏ ေနာက္ပိုင္းမွ ခ်ဥ္းကပ္၍ ယင္းေလယာဥ္၏ ဘယ္ဘက္ အေပၚ အေ႐ွ႕၊ ယင္းေလယာဥ္မွဴး၏ ျမင္ကြင္း  မီတာ (၃ဝဝ) အထက္ မနီးေသာ ေနရာတြင္ ပ်ံသန္းရပါမည္။ အုပ္ဖြဲ႕  ျဖစ္ပါက ဒုတိယအစီး သည္ ၾကားျဖတ္ခံရသည့္ ျမိဳ႕ျပေလယာဥ္၏ အေနာက္ဘက္အေပၚတြင္ လိုက္ပါပ်ံသန္းရပါမည္။
(ခခ)      ဒုတိယအဆင့္။         အုပ္ဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္/ ၾကား ျဖတ္ တိုက္ ေလယာဥ္မွဴးသည္ လိုအပ္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္ ရႏိုင္ ေလာက္သည္အထိ ၾကားျဖတ္ခံ ျမိဳ႕ျပေလယာဥ္၏ အနီးသို႕ လိုအပ္ သေလာက္ေျဖးညႇင္းစြာ ပ်ံသန္းလာရမည္။ ထို႔ေနာက္ၾကားျဖတ္ခံ ေလယာဥ္သားမ်ား (သို႔)ခရီးသည္မ်ား ေၾကာက္႐ြံ႕ မႈမ႐ွိ ေစဘဲဂ႐ုျပဳ လာရန္ ေဆာင္႐ြက္ရမည္။ ဒုတိယအစီးသည္ ၾကားျဖတ္ခံ ေလယာဥ္ႏွင္႔ လြတ္ေအာင္ ပ်ံသန္းေနရ ပါမည္။ စိစစ္ ခြဲျခားမႈ ျပဳျပီးပါက ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးသည္ တတိယ အဆင့္ကို ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္ ရပါမည္။
(ဂဂ)      တတိယအဆင့္။   အုပ္ဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္/ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးသည္ ၾကားျဖတ္ခံ ေလယာဥ္၏ ေဝးရာသို႔ ေျဖးၫႇင္း စြာ ေအာက္သို႔ စိုက္ဆင္း၍ ထြက္ခြာသြားရမည္။ ဒုတိယၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္သည္ ၾကားျဖတ္ခံ ျမိဳ႕ျပေလယာဥ္ ႏွင့္ ေဘးကင္းစြာ ေနျပီးအုပ္ဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ေလယာဥ္ေနာက္သို႔ လိုက္ပါပ်ံရပါမည္။
(၃) ပထမအဆင့္ႏွင့္ ဒုတိယအဆင့္တြင္ ၾကားျဖတ္ခံ ျမိဳ႕ျပ ေလယာဥ္သည္ လမ္းေၾကာင္းၫႊန္ျပရန္ လိုအပ္ပါက အုပ္ဖြဲ႕ေခါင္း ေဆာင္/ ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးသည္ ၎ေလယာဥ္၏ အေပၚ ဘယ္ဘက္တြင္ ပ်ံသန္းလ်က္ အဆိုပါ ေလယာဥ္မွဴးအား မ်က္ျမင္ အခ်က္ျပမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ ရပါမည္။
(၄)        အုပ္ဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္/ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္ မွဴးသည္ ၾကားျဖတ္ခံျမိဳ႕ျပ ေလယာဥ္မွဴးမွ မ်က္ျမင္အခ်က္ျပမႈမ်ားကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အခ်က္ျပမႈ မ်ားအတိုင္း နားလည္သေဘာေပါက္ သည္အထိ ျပသရပါမည္။ အထက္ပါ အတိုင္း ေဆာင္ရြက္မႈ မေအာင္ ျမင္ပါက အုပ္ဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္/ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးသည္ မိမိေလယာဥ္၏ အ႐ွိန္ျမင့္ကရိယာ (After Burner) အား ၾကားျဖတ္ခံ ျမိဳ႕ျပေလယာဥ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ ေစဘဲ  ၎ ေလယာဥ္မွဴး သတိျပဳ လာမိေစရန္ အသံုးျပဳရပါမည္။
(၅)        ရာသီဥတု အေျခအေနအရ အုပ္ဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္/ ၾကားျဖတ ္တိုက္ေလယာဥ္ မွဴးသည္ မိမိ ေလယာဥ္အား ၾကားျဖတ္ခံ ၿမိဳ႕ျပေလယာဥ္၏ ညာဘက္အေပၚ အနီးမွလိုက္ပါ ပ်ံသန္းၿပီး ေဆာင္ ရြက္ရပါက ၾကားျဖတ္ခံ ၿမိဳ႕ျပေလယာဥ္မွဴး သည္ မိမိေလယာဥ္အား အစဥ္အၿမဲ ျမင္ႏိုင္ေစရန္ အထူးဂ႐ုစိုက္ ပ်ံသန္း ရပါမည္။
(၆)        လမ္းေၾကာင္းၫႊန္ျပမႈႏွင့္ လိုအပ္သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား ေပးပို႔ ႏုိင္ရန္ ေရဒီယို ဆက္သြယ္မႈ ေကာင္းမြန္ပါက အုပ္ဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္/ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးသည္ ၾကားျဖတ္ခံ ေလယာဥ္ အား ေရဒီယိုျဖင့္ ဆက္သြယ္ ၫႊန္ၾကားရပါမည္။

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။