Sunday, March 3, 2013

ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး - အပိုင္း (၈)

(စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား)


အယ္ဒီတာအဖဲြ႔ တင္ျပခ်က္။        ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး အေရးပါမႈကို သိရွိသည့္ အားေလ်ာ္စြာ တပ္မေတာ္ (ေလ) ၏ ဖဲြ႔စည္းပံုမွ ထုတ္ႏုတ္သကဲ့သို႔ အေျမာက္တပ္ဖဲြ႔၏ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး႐ံုး ဖဲြ႔စည္းပံုမွ လည္း အင္အားထုတ္ ႏုတ္ၿပီး ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး အရာရွိ ခ်ဳပ္႐ံုး ဖဲြ႔စည္းပံုအသစ္ကို ျပင္ဆင္ ဖဲြ႔စည္းခဲ့ပါသည္။ အရာရွိမ်ားအား ႐ုရွား၊ ယူကရိန္း၊ ဘီလာ႐ုစ္ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ သင္တန္း တက္ ေရာက္ေစခဲ့ၿပီး ၎ႏိုင္ငံမ်ားမွ ပညာရွင္မ်ား ကိုလည္း ေခၚယူကာ ေလ ေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး စခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ အရာရွိခ်ဳပ္၏ အဆင့္မွာ တပ္မေတာ္တြင္ ထိပ္ပိုင္း အဆင့္ (၅) အတြင္း ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဒံုးပ်ံမ်ား အေရးပါမႈကို သိရွိသည့္ အားေလ်ာ္စြာ ဒံုးတပ္ဖဲြ႔ ညႊန္ၾကား ေရးမွဴး႐ံုး ဖဲြ႔စည္းပံုအသစ္အား ခဲြထုတ္ၿပီး ထိုးစစ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာ အသံုး ျပဳဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ဖဲြ႔စည္းခဲ့ပါသည္။

(၃၈)        စစ္ေအးကာလ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးသည္ စစ္မ ျဖစ္ပြားမီ စစ္အတြင္းအား ေမွ်ာ္မွန္း လ်က္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရေသာ လုပ္ ငန္းစဥ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ စစ္ပြဲအား ေမွ်ာ္မွန္းလ်က္ ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ျခင္း၊ မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအား ႀကိဳတင္ ေဆာင္ ရြက္ ရပါသည္။ စစ္ေအးကာလတြင္ စစ္ပြဲအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ေနသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ မိမိေဝဟင္ ပိုင္နက္၏ ေလ ေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္္ေရးအား အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္း အဖြဲ႕အစည္း (ICAO) မွ ခ်မွတ္ထားေသာ ဥပေဒ မ်ားႏွင့္ အညီ လိုက္ နာေဆာင္ရြက္ေနရမည္ ျဖစ္ပါသည္။


အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္း စည္းမ်ဥ္းမ်ားအရ က်င့္သံုးရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ ၾကားျဖတ္ ဖမ္းယူေရး လုပ္ငန္းစဥ္ (Intercept Procedure)
(၃၉)   စစ္ေအးကာလ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးတြင္ ေအာက္ပါ အတိုင္း အဆင့္ခြဲ၍ ေဆာင္ရြက္ သြားရပါသည္-
           (က)       ရွာေဖြ ေထာက္လွမ္းျခင္း (Detection) ။
           (ခ)         စိစစ္ ခြဲျခားျခင္း (Identification)။
           (ဂ)         ၾကားျဖတ္ တိုက္ခိုက္ျခင္း (Interception) ။
           (ဃ)       ေခ်မႈန္း ဖ်က္ဆီးျခင္း (Destruction) ။

(၄၀)        ႐ွာေဖြ ေထာက္လွမ္းျခင္း (Detection) ။   ေအာက္ပါအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ႐ွိပါသည္-
           (က)       ေရဒါမ်ား။ တပ္မေတာ္(ေလ)႐ွိ ေရဒါမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ေထာက္လွမ္း႐ွာေဖြ သြားရမည္။ ထို႔ျပင္ ၿမိဳ႔ျပေလေၾကာင္း ေရဒါမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းသံုး ေရဒါမ်ားျဖင့္လည္း ေကာင္း ေထာက္လွမ္း ႐ွာေဖြသြားရပါမည္။

           (ခ)         အျခားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ သတင္းရယူ စုေဆာင္း ျခင္း။   တပ္မေတာ္(ေရ)မွ ေရဒါမ်ား၊ သေဘာၤမ်ားေပၚ႐ွိ ေရဒါမ်ား၊ အေျမာက္တပ္သံုး ေရဒါမ်ား၊ ေျမျပင္တပ္မ်ား၊ ေထာက္လွမ္းေရး တပ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဦးေဆာင္ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ အသင္းအဖဲြ႕ မ်ားမွ ေပးပို႔လာေသာ အနိမ့္ပ်ံသန္း ဝင္ေရာက္လာသည့္ ေလယာဥ္၊ ရဟတ္ ယာဥ္ သတင္းမ်ားကို ရယူစုေဆာင္းရပါမည္။
(၄၁)                  စိစစ္ခြဲျခားျခင္း (Identification)     မိမိေလ ေၾကာင္း ပိုင္နက္အတြင္း ဝင္ေရာက္လာသည့္ အမ်ဳိးအမည္ မသိ ေလယာဥ္အား ရန္သူ မိတ္ေဆြခြဲျခားမႈကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရပါမည္-
          (က)        ပ်ံသန္းခြင့္ ေတာင္းခံလႊာကို ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာျခင္း။        ေလေၾကာင္းျဖတ္္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းခြင့္ အစီအစဥ္ႏွင့္ လက္႐ွိ ပ်ံသန္းေရာက္ ႐ွိေနသည့္ အေနအထား သတင္းပို႔ ခ်က္မ်ားအား ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာ  ျခင္းျဖင့္ ခြဲျခားႏိုင္ပါသည္။
          (ခ)          ေလယာဥ္ တစ္စီးသည္  ရန္မူလိုသည့္  အျပဳ အမူ႐ွိၿပီး ၫႊန္ၾကားထားသည့္ အျမင့္ေပႏွင့္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ မ႐ွိလွ်င္ ၄င္းေလယာဥ္ကို က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာေသာ ရန္သူေလယာဥ္ (Hostile Aircraft) ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ရပါမည္။
          (ဂ)          ေရဒီယိုျဖင့္ ဆက္သြယ္ၿပီး ရန္သူ/မိတ္ေဆြ ခြဲျခားႏိုင္ပါသည္။
          (ဃ)        ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး သတင္းေပးဌာနမွ မၾကာမီက ရ႐ွိထားေသာ စိစစ္ခြဲျခားမႈျဖင့္ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးခြဲျခားျခင္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါသည္။
          (င)          မ်က္ျမင္ စိစစ္ခြဲျခားျခင္း
                   (၁) ခ်ဥ္းကပ္မႈအဆင့္။    ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလ ယာဥ္ (၂)စီးကို အသံုးျပဳရၿပီး အမ်ဳိး အမည္ မသိေသာ ေလယာဥ္အား ရင္ေ ဘာင္တန္း အုပ္ဖြဲ႕ပံုစံျဖင့္ က်ဴးေက်ာ္ လာေသာေလယာဥ္၏ အေနာက္မွ (Vertical Separation)  ခ်ဥ္းကပ္ရသည္။ ညသို႔မဟုတ္ ခ်ိန္ခြက္ျဖင့္ ပ်ံသန္းရေသာ ရာသီဥတု အေျခအေနတြင္ ေရဒါလမ္းၫႊန္ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ ရမည္ျဖစ္ၿပီး အထက္ေအာက္ အျမင့္ေပခြဲျခားမႈ မျဖစ္မေန အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္ပါသည္။
                   (၂) စိစစ္ခြဲျခားမႈအဆင့္။  တိုက္ေလယာဥ္အုပ္ဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္သည္ အမ်ဳိးအမည္မသိ ေလယာဥ္အား ခ်ဥ္းကပ္စဥ္ ေနာက္လိုက္ ေလယာဥ္သည္ ေထာက္လွမ္း ေစာင့္ၾကည့္သည့္ အေနအထားတြင္ တိုက္ပြဲဝင္အသင့္ အေနအထား ႐ွိရမည္။ အမ်ဳိးအမည္ မသိေလယာဥ္သည္ ထိုအေျခအေနတြင္ အေျခအေန တည္ျငိမ္မႈ ႐ွိေစရန္ အျမန္ႏႈန္း ေလ်ာ့ေစသည့္ ကိရိယာမ်ားကို ခ်ထားရမည္။ တိုက္ေလယာဥ္ အုပ္ဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ သည့္ ယင္းေလယာဥ္ အနီးသို႔ ညင္သာစြာ လိုသေလာက္ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး လိုအပ္သည့္ သတင္းကို ရယူရမည္။ ခရီးသည္မ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစရ။ တိုက္ ေလယာဥ္ အုပ္ဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္မွ အေျခအေနသည္ လံုျခဳံမႈ႐ွိ/မ႐ွိ ဆံုးျဖတ္ခ်ိန္သည္ စိစစ္ခြဲျခားမႈ ၿပီးဆံုးခ်ိန္ ျဖစ္သည္။


No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။