Sunday, April 28, 2013

ေခြးတူဝက္တူ ဒီမိုကေရစီ၊ ဝစီပိတ္ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ အေသေမြးခဲ့တဲ့ ဗမာ့ဒီမိုကေရစီ

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

လက္ပံေတာင္းေတာင္ေဒသက တရားမဲ့မႈ အသံေတြ ထပ္ၾကားလာရတယ္။ ဒီရက္ပိုင္း တျပည္လံုးတင္သာမက တကမၻာလံုးမွာပါ လုပ္သမွ် တင့္တယ္ေနတဲ့ ဗိုလ္သိန္းစိန္အစိုးရ သတင္းေတြကလည္း နားမဆံ့ ျဖစ္ေနတယ္။ ႏိုင္ငံအဝွမ္းက လယ္သမား၊အလုပ္သမား၊ အေျခခံလူတန္းစားအေရး၊ ေျမယာတိုက္ပြဲနဲ႔ တိုင္းရင္းသားျပႆနာကေတာ့ ဒံုရင္း ဒံုရင္း ဆိုတာထက္ ပိုမလာတဲ့အျပင္ တေန႔တျခား အဖိႏွိပ္ခံရသူေတြဟာ အေဖေခၚစရာမရွိ၊ အေမေပ်ာက္ဘဝနဲ႔ “အမိမဲ့သား ေရနည္းငါးပမာ” အားကိုးရာမဲ့လာၿပီး အေျခအေနဟာ အဆိုးဘက္ကိုသာ ဦးတည္သြားေနဆိုတာကိုလည္း ျမင္ေနရတယ္။

ျပည္တြင္းမွာ “ၾကက္တူေရြးက ေတာ္ေတာ္ မယ္ေဘာ္က ကဲကဲ” နဲ႔ “သူခိုးဓားရိုးကမ္း” သလို လုပ္ေနေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ ကပါ “အဆိပ္ပင္ေရေလာင္း” လုပ္ေနတာ အျပစ္မဆိုသာဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊အာဆီယံတို႔ရဲ႕ တိတ္တဆိတ္ က်ိတ္ၾကံက်ိတ္လုပ္ အပ်ိဳရည္ဖ်က္ျခင္းနဲ႔ ႏွစ္ပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ စစ္အုပ္စုရဲ႕ အဓမၼ မုဒိမ္းက်င့္ျခင္း ခံခဲ့ရေပမယ့္ အပ်ိဳေသြး အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတဲ့ ဗမာျပည္ဆိုတဲ့ မိန္းမပ်ိဳဟာ ဒီမိုကေရစီအတု သနပ္ခါးလိမ္း၊ ေပါင္ဒါဖို႔၊ ပန္းပန္လိုက္ေတာ့ အေနာက္အုပ္စုကပါ အခု ပေရာပရည္ျပဳခ်င္၊ သြားရည္တမ်ားမ်ားက် အာသာငမ္းငမ္းထၿပီး အမဲဖ်က္ဖို႔ အားလံုး အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။

“တန္ခိုးရွင္ မဟုတ္မွန္း သိတယ္။ ေန႔ခ်င္း၊ ညခ်င္း ဘယ္အရာမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာလည္း နားလည္တယ္။ လက္ေဖ်ာက္တခ်က္ တီးလိုက္႐ံုနဲ႔ တမဟုတ္ခ်င္း အရာရာ မၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ဘူးဆိုတာလည္း တြက္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရာရာကို အေကာင္းျမင္၊ အခ်ိန္ေတြ ေစာင့္စား၊ စိတ္ရွည္၊ သည္းခံဖို႔ဟာ လူတိုင္းအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ အထူးသျဖင့္ စစ္ပြဲနဲ႔ ဆင္းရဲဒုကၡၾကားက အနာဂတ္မဲ့ေနတဲ့ ဘဝေတြအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ အင္းလ်ားကန္ေစာင္း အေအးခန္းထဲက လူတန္းစားအတြက္ အဆင္ေျပခ်င္ ေျပမယ္။”

ဗိုလ္ေနဝင္းက ဆိုရွယ္လစ္အေရျခံဳၿပီး “ဗမာ့နည္း၊ ဗမာ့နည္းဟန္ ဆိုရွယ္လစ္” လမ္းစဥ္ႀကီး ေၾကညာ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းမႈကို ပံုဖ်က္ စစ္အုပ္စု အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ အာဏာကို ေဆာက္တည္လိုက္ေတာ့ စစ္ေအးေခတ္ ကမၻာ့လက္ဝဲယိမ္းႏိုင္ငံႀကီးအားလံုးက ဖက္လဲွတကင္း အေရးတယူ လုပ္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္တေစၦအေျခာက္ခံေနရတဲ့ လက္ယာ အေနာက္အုပ္စုကလည္း ဗိုလ္ေနဝင္းနဲ႔ စစ္အုပ္စုဟာ ကြန္ျမဴနစ္ကို ေခ်မႈန္းေနသူအျဖစ္ ရႈျမင္ကာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔လူ႔အခြင့္အေရး အသံေကာင္းေလးမွ ခပ္က်ယ္က်ယ္ ဝင္မဟစ္ခဲ့ဘူး။

အခု ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ႕ ကစားကြက္ (ဝါ) မ်က္လွည့္ပြဲ (ဝါ) လူတိုင္း သိေပမယ့္ လူတိုင္းနီးပါး အတိတ္ေမ့သလိုလို၊ ေရႊေကာက္ရသလိုလိုနဲ႔ ႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ သာယာကာ “နတ္ကရာ က်ီးေမာ့” ျဖစ္ေစတဲ့ “ဒီမိုကေရစီေမ်ာက္ပြဲ” အတြက္ ဗိုလ္သိန္းစိန္နဲ႔ ၾကံ႕ဖြတ္အစိုးရက စည္းကမ္းျပည့္ဝ စစ္မွန္လွတဲ့ ကလိန္ျခံဳ “ဗမာ့နည္း၊ ဗမာ့နည္းဟန္ ဒီမိုကေရစီ” ကို အသံုးခ်ၿပီး စစ္အုပ္စုစီးပြားနဲ႔ အာဏာကို ဆြဲဆန္႔လိုက္ေတာ့ အစကတည္းက စီးပြားေရးနဲ႔ ေဒသတြင္း ပထဝီႏိုင္ငံေရး အလို႕ငွာ ပါခ်င္ခ်င္ ျဖစ္ေနတဲ့ အေနာက္အုပ္စုဟာ ဒီမိုကေရစီ ေရႊရည္စိမ္ ဟုတ္/မဟုတ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ စိတ္မဝင္စား၊ လူ႔အခြင့္အေရးစံႏႈန္းလည္း ဂ႐ုမစိုက္ေတာ့ဘဲ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေကာင္း၊ စကားလွလွေတြ သံုးၿပီး “ေၾကာင္ခံတြင္းပ်က္နဲ႔ ဆက္ရက္ေတာင္ပံက်ိဳး” ေတြ႔သလို၊ “ဖိနပ္ျပတ္နဲ႔ ေခြးငတ္” ေတြ႔သလို သူတို႔အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ လိုဘျပည့္ဖို႔ရာအတြက္ပဲ စဥ္းစားေဖာ္ေဆာင္လာေတာ့တာ အထူးအဆန္း မဟုတ္ဘူး။

ဒါေပမယ့္ စစ္ပြဲအတြင္းနဲ႔ လူမႈဒုကၡဆင္းရဲတြင္းက တကယ့္ပကတိ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝကေတာ့ “ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တိုင္းေဝး” ေနဆဲပဲျဖစ္တယ္။ အရင္တုန္းကမွ စစ္အစိုးရျဖစ္လို႔ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ျဖစ္လို႔ဆိုၿပီး ေျဖေတြးလို႔ ရေပမယ့္ အခုဟာက “ေနာင္လာတဲ့ ေမာင္ပုလဲ ဒိုင္းဝန္ထက္ကဲ” ဆိုသလို ျပည္သူ႔အစိုးရ အမည္ခံၿပီး စစ္အုပ္စုနဲ႔ အေပါင္းအပါ စီးပြားဘီလူးႀကီးေတြဟာ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ျပည္သူကို ပိုဖိႏွိပ္ရမ္းကား၊ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ခြင့္ရေနတာဟာ ပိုဆိုးတဲ့ အေနအထား၊ ပိုခံျပင္းစရာ ေကာင္းၿပီး လက္သင့္မခံႏိုင္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္တယ္။“ဒီမိုကေရစီအစိုးရ” လို႔ ပါးစပ္သနခံ ေခၚရ၊ “ခံလည္း ခံရ” ဆိုေတာ့ “နာလည္း နာေသး၊ နံလည္း နံေသး” ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး၊ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္၊ မသတီစရာ ဒီမိုကေရစီ မီးယပ္စြဲေနတဲ့ ကလိယုဂ္ ေခတ္ဆိုးႀကီးျဖစ္တယ္။

ခု ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တိုးတက္မႈအားလံုးကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ စစ္အုပ္စုရယ္၊ သူတို႔နဲ႔ ပုလင္းတူ ဗူးဆို႔ေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို မထိခိုက္တဲ့အရာေတြခ်ည္းပါ။ သူတို႔ကို မထိခိုက္တဲ့အျပင္ ဒီလို အေပၚယံဟန္ျပ ေစ်းေခၚေကာင္းေအာင္ လုပ္ျပေနတဲ့ အလုပ္ေတြေၾကာင့္ သူတို႔အက်ိဳးစီးပြားေတြ ပိုျဖစ္ထြန္း၊ သူတို႔ကို အရင္ ႏိုင္ငံတကာမွာ ထိန္းခ်ဳပ္ခံထားရမႈေတြေတာင္ ေျဖေလ်ာ့လာေစတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မျဖစ္မေနလုပ္ျပေနတဲ့ အစစ္အမွန္မဟုတ္၊ ေစတနာအရင္းမခံတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔စီးပြားနဲ႔ အာဏာကို တိုက္႐ိုက္ထိခိုက္ေစတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြျဖစ္တဲ့ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ စစ္အုပ္စုအက်ိဳးစီးပြား တိုက္႐ိုက္ယွဥ္လာရင္၊ ျပည္သူ႔အာဏာနဲ႔ စစ္အုပ္စုအာဏာ ထိပ္တိုက္ေတြ႔လာရင္ ဘာမွ မျပဳျပင္မေျပာင္းလဲဘဲ အက်င့္ေဟာင္းအတုိင္း ဘီလူးအစြယ္ကုိ အစြမ္းကုန္ထုတ္ျပ၊ ရက္စက္ ဖိႏွိပ္ လုပ္ျပတာခ်ည္းပဲ မဟုတ္လား။

ဒီမိုကေရစီအင္အားစုကိုယ္တိုင္ကလည္း “ေနာက္ျပန္လွည့္အေၾကာက္တရား”ေဆးမိၿပီး လွ်ာေလး၊ အာေလး ျဖစ္၊ မတရားမႈေတြကို အသံက်ယ္က်ယ္ မထြက္ႏိုင္၊ အလိုတူ အလိုပါ သေဘာ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တယ္။ ဆိုေတာ့ စစ္အုပ္စုဟာ ေရွ႕မွာလည္း ပိုလို႔ လက္ရဲဇက္ရဲ ႏိုင္လာဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္။

ျမန္မာစကားပံု ရွိတယ္။ “ေတာဆူမွ ၿမိဳ႕ဝ” တဲ့ ..။ ေတာသား ဆူၿဖိဳးမွ ၿမိဳ႕သားလည္း သာယာဝေျပာမွာ ..။ ဒါမွ တိုင္းျပည္လည္း တိုးတက္ခ်မ္းသာမွာ ..။ ဗမာျပည္မွာ လူအမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ေတာေနလူတန္းစား ေတာင္သူလယ္သမားနဲ႔ အေျခခံလူတန္းစား အလုပ္သမား၊ လက္လုပ္လက္စားအေရး အေလးမေပးသမွ်၊ သူတို႕ ဆူၿဖိဳးေရး မေရွးရႈသမွ်၊ လူမႈတရားမွ်တမႈ မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္သမွ်၊ သူတို႔မ်က္ရည္ႀကီး၊ မ်က္ရည္ငယ္္က်ေအာင္ လုပ္ေနသမွ်၊ သူတို႔ ထမင္းအိုးကို ခြဲေနသမွ်၊ သူတို႔ဗိုက္ေတြ ေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္ေနသမွ်၊ သူတို႔ေက်ာေတြမြဲၿပီး ေျပာင္ေနသမွ် ဒီမိုကေရစီေလသံ ဘယ္ေလာက္ ပစ္ပစ္၊ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဘယ္ေလာက္ဝင္ဝင္ တိုင္းျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီသုခခ်မ္းသာရ၊ ေလာကနိဗၺာန္တည္ ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္လာမွာမဟုတ္ပါ။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာျခားခ်က္ေတြ ျမင့္သထက္ ျမင့္၊ လူမႈမတည္ၿငိမ္မႈေတြ မ်ားသထက္မ်ား၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ မတရားမႈေတြ ဒင္းၾကမ္းျဖစ္သထက္ျဖစ္ၿပီး တိုင္းျပည္ဟာ “ဓားမေနာက္ပိတ္ေခြး” ဘဝက ဘယ္လိုမွ လြတ္လာမွာ မဟုတ္ပါ။

ခုေတာ့ .. ျဖစ္ေနတာက .. ဗမာ့သမိုင္းဝင္ ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲႀကီးမွာ လူထုဟာ ...

ဖေယာင္းတိုင္ထြန္း ေနတတ္ရမယ္။ ထမင္းတနပ္ ေလွ်ာ့စားႏိုင္ရမယ္။ စိတ္ရွည္၊ သည္းခံ ခႏၱီပါရမီ က်င့္ၾကံရမယ္။ သူမ်ားဆီမွာ အလကားနီးပါးရေနတဲ့ လူထုဆက္သြယ္ေရးစနစ္၊ နစၥိဓူဝ အေျခခံလိုအပ္မႈကို အရင္တုန္းက ေအးဓားျပတိုက္သလို ပိုက္ဆံေတြ မတန္တဆ နင္းခြ ေတာင္းခဲ့ၿပီ အခုမွ ေရေျမ႕အရွင္ မိုဘိုင္းသခင္အေနနဲ႔ နာမည္ေကာင္း ယူ ေစ်းေလွ်ာ့ေပးတာကိုလည္း ေက်းဇူးသိႏိုင္ရေလာက္ေအာင္ ႏံုအ,တတ္ရမယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အေျခခံနဲ႔ မူလအခြင့္အေရးအားလံုးကို အလံုးစံု ထိန္းခ်ဳပ္ထားခဲ့ၿပီး အခု မသဒါၶေရစာ မယားငယ္ ေပးေပး ျပန္ေပးကာ ျပည္သူ႕အခြင့္အေရးကို ႏိုင္ငံေရးလက္နက္အျဖစ္ အသံုးခ်ေနတာကို ၾကည္ျဖဴနားလည္ေပး႐ံုမက ရွိခိုးဦးတင္ ေက်းဇူးတင္တတ္ရမယ္။

ဒါကို ေက်ာမြဲလူထု နင္းျပားေတြမွာ မခံႏိုင္လို႔ အာခံျပန္ရင္လည္း ...

“ေရႊေရးပန္းကန္တက္” တယ္ ဆိုၿပီး လူ႔ေပါက္ပန္း အာဏာရွင္ေနာက္ၿမီးဆြဲေတြရဲ႕ အၿငိဳအျငင္ခံရမယ္။ အာဏာရွင္ရဲ႕ မီးေလာင္ဗံုးဒဏ္ ခံႏိုင္ရမယ္။ လက္ကိုင္တုတ္ေတြရဲ႕ နံပါတ္တုတ္ဒဏ္ ခံႏိုင္ရမယ္။ ေသနတ္က်ည္ဆံလည္း “ပီး” ရမယ္။ ဒါဟာ ဗမာျပည္က က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာမယ့္ “ေခြးတူ ဝက္တူဒီမိုကေရစီ” ရဲ႕ အက်င့္၊ အၾကံနဲ႔ ဝိေသသလကၡဏာေတြ ျဖစ္တယ္။

“သမေဏနမေဏာ၊ ေဂါေဏနေဂါေဏာ” ဆိုသလို ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုသူမ်ားကလည္း ...

ေဘာင္းဘီဝတ္မ်ားနဲ႔ ေဘာင္းဘီခၽြတ္မ်ား ႀကီးစိုးရာ လႊတ္ေတာ္မွာ “မတိုက္မခံ” လုပ္တတ္ရမယ္။ မတိုက္လည္း မတိုက္၊ တာဝန္လည္း မခံတဲ့ ႏိုင္ငံေရးဓေလ့ဟာ နာမည္သာ ဆိုးတာ အေန အစားေတာ့ တကယ္ေခ်ာင္တယ္။ “အားလံုးေကာင္းပါသည္” လည္း မၾကာမၾကာ ေအာ္တတ္ရမယ္။ “လက္ညႇိဳးေထာင္ ေခါင္းညိတ္” အခ်ိန္ကိုက္ လုပ္တတ္ရမယ္။ ျမင္းက မလႈပ္ ခံုက လႈပ္၊ ယုန္က မတိုး ပိုက္က တိုးနဲ႔ “စိတ္ေတာ္သိ၊ ေဗာင္းေတာ္ညိတ္” လည္း တတ္ရမယ္။ ေရလိုက္ငါးလိုက္နဲ႔ “အၿမီးစားဖက္ ေခါင္းစားဖက္” လုပ္တတ္ရမယ္။ ဒါဟာ ..“ျပည္ထဲအေရး ေပါက္နဲ႔ေက်း”၊ “ၾကက္ဥအေရာင္ တိမ္ေတာင္သဖြယ္ မင္းေရးက်ယ္” တယ္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံအေရး၊ ျပည္သူ႕အေရးကို ဆင္စြယ္နန္းေပၚတင္၊ သုခမိန္စကားလံုးေတြ သံုး၊ လူထုနဲ႔ ကင္းကြာေအာင္ လုပ္၊ လူထုလႈပ္ရွားမႈကို သင္းကြပ္၊ စကားအရာမွာေတာ့ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာ၊ ေလဖမ္းဝါးလံုးတန္းခ်ည္လူထုကို ဝါဝါ ခ်ရင္း အစစ္အမွန္ ႏိုင္ငံေရး “ဝါဒ” နဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ေတာ့ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ မျပႏိုင္ဘဲ စကားအရာသာ ဝါဝါၿပီး ခ်တတ္တဲ့ “ဝါတတ္” အေခ်ာင္သမား၊ ေလာက္ေကာင္၊ ဆိတ္ခေလာက္၊ မႏုသီဟ ဖင္ႏွစ္ခြေတြသာ ႀကီးစိုးတဲ့ “ဝစီပိတ္” စစ္လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ “ေတမိ ဒီမိုကေရစီ” အက်င့္၊ အၾကံေတြ ျဖစ္တယ္။

အခုလိုဆိုေတာ့ .. နင္ပဲငဆ နင့္နင့္သီးသီးနဲ႔ ေဘးထိုင္ဘုေျပာတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ၾကမယ္။ မဟုတ္ဘူး ..။ ဗမာျပည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို အတိုင္းအတာတခုအထိ ႀကိဳဆိုအသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္းနဲ႔ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းကို အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ေဆာင္းပါး အေျမာက္အျမား ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာင္လည္း အလ်င္းသင့္သလို အျပဳသေဘာေဆာင္ ေရးဖို႔ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္အုပ္စုနဲ႔ ခ႐ိုနီ အက်ိဳးသက္သက္ စစ္ဖြဲ႔စည္းပံု နဖားႀကိဳးထိုးခံထားရတဲ့ စစ္လႊတ္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရး တခုတည္း အလုပ္မျဖစ္ဘူး။ ေရွ႕မေရာက္ဘူး။ လမ္းမေပါက္ဘူး။ မတရားမႈေတြ၊ ဖိႏွိပ္မႈေတြအတြက္ မာမာထန္ထန္ အသံက်ယ္က်ယ္ထြက္ ဆန္႔က်င္ဖို႔ ပိုအခြင့္သာ၊ လူးသာ၊ လြန္႔သာ၊ လႈပ္သာတဲ့ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပႏိုင္ငံေရး၊ လူထုႏိုင္ငံေရးက အခုထက္ ပိုက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွိရမယ္၊ ရွိသင့္တယ္ ဆိုတာလည္း ျမင္သေလာက္ ေထာက္ျပေျပာဆိုမွ ႏိုင္ငံသားတေယာက္၊ ျပည္သူတေယာက္အေနနဲ႔ က်င့္ဝတ္ တာဝန္ (Moral Obligation) ေက်မယ္။

လယ္ကြင္းထဲ၊ ယာကြက္ထဲ၊ စက္႐ံုထဲနဲ႔ ေတာထဲ၊ ေတာင္ထဲက ဘဝေတြဟာ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး တည္ေဆာက္လို႔ မရဘူး။ စိတ္ကူးသက္သက္နဲ႔ တည္ေဆာက္လို႔ မရဘူး။ သူတို႕အတြက္ လက္ေတြ႔အလုပ္နဲ႔ အခြင့္အေရး ရဖို႔ လိုတယ္။ လိုအင္ဆႏၵနဲ႔ အေၾကာက္တရားက လြတ္ေျမာက္ (Freedom from Want & Fear)၊ ဒီမိုကေရစီအိမ္မက္ မက္ဖို႔ ဆိုတာဟာ လက္ေတြ႔ သဘာထားမွန္တဲ့ အလုပ္ေတြ၊ အျပဳအမူေတြပါဖို႔ လုိတယ္။ ျပည္တြင္းၿၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအေရး တည္ေဆာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားအေရး ကိုင္တြယ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္မွာ စကားခ်ည္းသက္သက္၊ လက္ခ်ည္းသက္သက္နဲ႔ ကိုယ္အသာရဖို႔၊ “ငို႔ဘ” အက်င့္ကစားသမားစိတ္ဓာတ္ (Gamesmanship) ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္ဆင္၊ အေလွ်ာ့အတင္းလုပ္၊ လွည့္ကြက္ေထာင္ေျခာက္ဆင္ ကစားေနတာေတြ ရပ္ၿပီး တကယ့္အစစ္အမွန္ အရင္းခံ စိတ္ေစတနာနဲ႔ သူတို႔ေတြ တကယ္ပဲ ဒုကၡ၊ သုကၡ ႀကီးစြာ ခံစားေနရပါ့လား ဆိုတာ စာနာနားလည္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔ လိုၿပီး လက္ေတြ႔ သူတို႔အတြက္ အလုပ္ေတြ၊ အခြင့္အေရးေတြ လုပ္ဖို႕႔၊ ေပးဖို႔ လိုတယ္။ ခုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ျပည္တြင္းက ေရႊျပည္ေအးသမားမ်ားရဲ႕ အထင္နဲ႔အျမင္ဟာ နင္းျပားမ်ား လက္ေတြ႔ခံစားေနရတဲ့ ပကတိ အေျခအေနနဲ႔ ပါစင္ေအာင္ လြဲေနတယ္။

တန္ခိုးရွင္ မဟုတ္မွန္း သိတယ္။ ေန႔ခ်င္း၊ ညခ်င္း ဘယ္အရာမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာလည္း နားလည္တယ္။ လက္ေဖ်ာက္တခ်က္ တီးလိုက္႐ံုနဲ႔ တမဟုတ္ခ်င္း အရာရာ မၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ဘူးဆိုတာလည္း တြက္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရာရာကို အေကာင္းျမင္၊ အခ်ိန္ေတြ ေစာင့္စား၊ စိတ္ရွည္၊ သည္းခံဖို႔ဟာ လူတိုင္းအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ အထူးသျဖင့္ စစ္ပြဲနဲ႔ ဆင္းရဲဒုကၡၾကားက အနာဂတ္မဲ့ေနတဲ့ ဘဝေတြအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ အင္းလ်ားကန္ေစာင္း အေအးခန္းထဲက လူတန္းစားအတြက္ အဆင္ေျပခ်င္ ေျပမယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ ကီးဘုတ္ကို ခလုတ္လက္တင္ခု စာေရးေနတဲ့ စာေရးသူအတြက္ အဆင္ေျပခ်င္ ေျပမယ္။ ကြန္ပ်ဴတာဖန္သားျပင္ကို ခု စူးစိုက္ ဖတ္ေနတဲ့ စာဖတ္သူအတြက္ အဆင္ေျပခ်င္ ေျပမယ္။

ဒါေပမယ့္ ေႏြးေထြးတဲ့ အိမ္ဆိုတာ ဘယ္နားေနမွန္း မသိဘဲ အသက္ေဘးအတြက္ ေတာထဲ ေျပးေနရတဲ့သူေတြအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ ကိုယ့္အိမ္ကေန အတင္းအဓမၼ စြန္႔ခြာေနရတဲ့ လယ္မဲ့၊ ယာမဲ့၊ ေျမမဲ့ ဘဝေတြအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ အလုပ္ရွင္ ေသြးစုပ္သမွ် လည္စင္း ခံေပးေနရတဲ့ အလုပ္သမားေတြအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ “အိမ္ဆိုေပမယ့္ အိမ္ရယ္ မမည္ေတာ့တဲ့” ဘဝအိမ္ေတြမွာ ေနေနရသူေတြအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ မလြယ္ဘူး။

ဒီလိုအေနအထားမွာ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးကို “Political Illusion” က ဘယ္လို၊ “Democratisation” ဘယ္ပံု၊ “Liberalisation” က ဘယ္အရာ၊ “Transition toDemocracy” မွာ ဘာေတြ ရွိတယ္ .. စတဲ့ စကာလံုးေတြ၊ သီအိုရီေတြ ခ်ေရး၊ ခ်ေျပာဖို႔ စိတ္မပါဘူး။ လိပ္ျပာမလံုဘူး။

ဗမာျပည္အတြက္ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ တန္းတူညီမွ်ျခင္း ဒီမိုကေရစီတရားဟာ မီးတြင္းထဲတင္ နိ႒ိတံတယ္လို႔ေတာင္ မဆိုႏိုင္ဘဲ “အေသေမြးခဲ့တယ္” လို႔ပဲ တိုတို ဆိုရမယ္။

ဒီလို “အေသေမြး ဗမာ့ဒီမိုကရစီ” အတြက္ အေပၚယံ သကာမဖံုးဘဲ ဆိုခဲ့တဲ့ စကားလံုး အၾကမ္းထည္ေတြကပဲ အနည္း၊ အက်ဥ္း ပံုေဖာ္ႏိုင္မယ္ထင္တယ္။ ဒါေတာင္ ပကတိအေျခအေနနဲ႔ အမ်ားႀကီး အလွမ္းကြာေနေသးတယ္။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေတာ့ “ေခြးတူဝက္တူ ဒီမိုကေရစီ အက်င့္အၾကံ၊ ဝစီပိတ္လႊတ္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ အေသေမြးခဲ့တဲ့ ဗမာ့ဒီမိုကေရစီ” အတြက္ ဗားေတာ့ဘရက္ရဲ႕ ကဗ်ာေလးတပုဒ္နဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ခ်င္တယ္။

“အဆီယစ္ေနသူမ်ား”

ျပည္သူ႔ေခၽြးႏွီးစာ အခြန္ဘ႑ာေတာ္ကို
အလြဲသံုးစားလုပ္ေနသူေတြက
နည္းနည္းနဲ႔ ေရာင့္ရဲၾကပါလို႔
ဆံုးမေနပါလားေဟ့ ..။

ဗိုက္အျပည့္ စားေသာက္ေနရတဲ့သူေတြက
လူငတ္ေတြကို
အနစ္နာခံၾကစမ္းပါတဲ့ ..။

တိုင္းျပည္ႀကီးကို ေဂ်ာက္ထဲ ဆြဲေခၚခ်မယ့္ လူေတြက
တိုင္းျပည္ႀကီး သာယာဝေျပာမယ့္အခ်ိန္
နီးလာၿပီတဲ့ေလ ..။

တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတာ
သာမန္ျပည္သူျပည္သားေတြ နားလည္ဖို႔
အင္မတန္ ခက္ပါတယ္ ဆိုပါလားေဟ့ ..။

အားလံုး ဆင္ျခင္၊ ေတြးေခၚ၊ ခံစား၊ နားလည္၊ စာနာႏိုင္ၾကပါေစ ...။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဗားေတာ့ဘရက္ (၁၈၉၈-၁၉၅၆) (ဂ်ာမန္ကဗ်ာဆရာ/ ျပဇာတ္ေရးဆရာ/ ျပဇာတ္ဒါ႐ိုက္တာ) ရဲ႕ ကဗ်ာကို ‘တင္ေမာင္ေအး’ ဘာသာျပန္ ‘အနာဂတ္အတြက္ကဗ်ာ’ စာအုပ္ (၁၉၇၀) ကေန ယူတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၂၆၊ ဧၿပီ၊ ၂၀၁၃
(မိုးမခ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။