Thursday, August 29, 2013

ျပဳျပင္ျပင္ဆင္ရန္ စိန္္ေခၚျခင္းခံေနရသည့္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ

(Mizzima)

လက္ရွိ မိမိတို႔ႏိုင္ငံက်င့္သံုးေနေသာ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒပါ ဥပေဒတခ်ဳိ႕မွာ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ အမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းမရွိဟု ယူဆရသျဖင့္ ယင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္အခ်က္မ်ားကို တရား၀င္
ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ရန္ ဖြဲ႔စည္းပံုေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ခုကို ယခုလ ၂၇ ရက္က ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္မွ ဖဲြ႔စည္း အတည္ျပဳလိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။ မဂၤလာသတင္း၊ မဂၤလာရွိေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အျဖစ္ မဇၩိမက ႀကိဳဆိုအပ္ပါသည္။


လက္ရွိ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒပါ အခ်က္တခ်ဳိ႕မွာ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ခက္ခဲေသာ အခ်က္မ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ တခ်ဳိ႕အခ်က္မ်ားမွာ ျပည္သူတို႔ကို အကာအကြယ္ေပးသည္ထက္ လူတစ္စုကိုသာ အကာအကြယ္ေပးရန္ ရည္ရြယ္ထည့္သြင္းထားသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခခံအခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခမစိုက္သည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေနသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုပါ အခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္
လိုပါက ျပင္ဆင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေအာင္ သို႔မဟုတ္ လံုး၀ ျပင္ဆင္လို႔ မရႏိုင္ေအာင္ ျပဌါန္းထားသည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေနသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ေ၀ဖန္ခံခဲ့ရသည္မွာ ယင္း ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ စတင္ျပဌါန္းသည္မွ ယေန႔အခ်ိန္အထိပင္ ျဖစ္သည္။

ဥပမာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံသားအားလံုးကို ကုိယ္စားျပဳလ်က္
ႏုိင္ငံသားအားလံုး၏ ေယဘုယ်ဆႏၵကို ထင္ဟပ္လ်က္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ လံုၿခံဳမႈကို အာမခံသည့္ ဥပေဒမ်ားသာ
ျဖစ္ရမည္ဆိုသည္ကို ကမၻာႀကီးက လက္ခံထားၿပီးျဖစ္သည့္ အေျခခံသေဘာတရား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံတခ်ဳိ႕
သည္ ယင္း အေျခခံသေဘာတရားကို ျပည့္၀စြာ လက္ခံလိုက္နာျခင္း မရွိခဲ့ၾကပါ။ ပို၍ဆိုးသည္မွာ ႏိုင္ငံတခ်ဳိ႕၏ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒမ်ားမွာ ယင္းအေျခခံသေဘာတရားေဘာင္အတြင္းမွပင္ ႏိုင္ငံသားတို႔အား ဖိႏွိပ္ရန္
ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေျခခံ ရပိုင္ခြင့္မ်ားအေပၚ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ကန္႔သတ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကိုပင္ ထည့္သြင္းအတည္ျပဳထား
ၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႔ၾကရ၏။ ယင္းကဲ့သို႔ ဒီမိုကေရစီ ခ်ဳိ႕ယြင္းလ်က္ရွိေသာ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒမ်ဳိးကို
ေတာ့ မိမိတို႔အေနႏွင့္ မလိုလားႏိုင္ပါ။

ယခုအခါ ဖြဲ႔စည္းအုပ္အခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒတခ်ဳိ႕ကို လိုအပ္ခ်က္အရ အလြယ္တကူပင္ ျပဳျပင္သတ္မွတ္လို႔ ရႏိုင္သည္ကိုလည္း မိမိတို႔ေတြ႔ခဲ့ၾကရၿပီ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ - တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ကုိ စာခၽြန္ေတာ္ ငါးမ်ဳိး အသံုးျပဳခြင့္
ေပးထားသည့္ အခ်က္ကို ျပဳျပင္ျပင္ဆင္သည့္ ျပဌာန္းခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္မွ အလြယ္တကူပင္ ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္း
ႏွင့္ ကုန္သြယ္ခြန္ အခြန္ႏႈန္းထားကို ဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေလွ်ာ့ခ်သတ္မွတ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ျပဌာန္းႏိုင္ခဲ့
သည့္ အခ်က္တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုျပဳျပင္သတ္မွတ္ခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားမွာ ျပည္သူတို႔ အလိုလားဆံုးႏွင့္
ျပည္သူတို႔ အာ႐ုံအစိုက္ဆံုး ျပဳျပင္ရန္အခ်က္မ်ား မဟုတ္ေသးဟု ဆိုရသည့္တိုင္ လက္ရွိလႊတ္ေတာ္သည္ ျပဳျပင္
လိုစိတ္ရွိပါက ျပဳျပင္ရ လြယ္ကူေစႏိုင္ေသးသည္ဟူေသာ အခ်က္ကို ေပၚလြင္ေစသည့္အခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္ဟုလည္း ယူဆႏိုင္ပါသည္။

မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ယခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္က ဖြဲ႔စည္းပံုေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္း ေကာ္မတီတစ္ခုကို ႏိုင္ငံ၏ အျမင့္ဆံုးလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳ ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းေဆာင္ရြက္မႈကုိ မဇၩိမက အျပည့္အ၀ ႀကိဳဆိုရပါမည္။ ျပည္သူတို႔ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္သည္ လႊတ္ေတာ္၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္အညီ လႊတ္ေတာ္သည္ ယင္းေကာ္မတီကို ဖြဲ႔စည္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း မဇၩိမ ကယူဆပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း
ေကာ္မတီသည္ ျပည္သူတို႔ ေမွ်ာ္မွန္းျဖစ္ေစခ်င္သည့္ ျပဳျပင္ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ေသာ အခ်က္မ်ားအားလံုးကို မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ေဖာ္ထုတ္ေလ့လာ သံုးသပ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထို႔ျပင္ ယင္းေကာ္မတီမွ ျပည္သူတို႔၏ အမွန္တကယ္ လိုလားလ်က္ရွိေသာ ျပင္ဆင္ရန္ အခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့သည့္တိုင္ ယင္းအခ်က္မ်ားအားလံုးကို လႊတ္ေတာ္မွ ေအာင္ျမင္စြာ ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ျခင္း ရွိမရွိကိုမူကား ေစာင့္ၾကည့္ၾကရဦးမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။