Tuesday, August 6, 2013

ဗိုလ္ေလးဘ၀ အမွတ္တရမ်ား - အပိုင္း (၃)

(စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား)

တပ္တြင္း ရဲေမမ်ားက တပ္တြင္း စိုက္ခင္းမ်ားကို ကစထမွဴးထံ ရွင္းလင္းတင္ျပေနစဥ္
ေဆာင္းပါးရွင္ - စစ္မင္း

“ျမင္္စဖူး ႀကံဳဖူးမွ ယံုစဖြယ္” ဆိုတဲ့အတိုင္း ဖာပြန္ၿမိဳ႕ဟာ တကယ့္ဘုရားစူးၿမိဳ႕ပါဘဲ။ အရင္ေခတ္ေကာင္းတံုး ကေတာ့ (ယခင္ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္ကို ေခတ္ေကာင္းလ႔ို အဖိုးႀကီး အဖြားႀကီးေတြက ဆိုၾကပါတယ္)  ေတာ္ေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာတယ္လို႔ ေၿပာေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေရာက္ခ်ိန္ကေတာ့ စစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔ေတြနဲ႔ မိႈင္းေ၀ေနပါတယ္။ ပြင့္လင္းရာသီေရာက္တိုင္း တိုက္ကြက္ေဖာ္ေလ့ရိွတဲ့ ေကအန္ယူရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ သတင္းေတြ စံုစမ္း၊ မိုးတြင္း စားေသာက္ေရး အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ကိစၥေတြ တစ္နွစ္စာ ရိကၡာစုပံုေရးအတြက္ လႈပ္ရွား၊ ၿမိဳခံစစ္ျပင္ဆင္နဲ႔ ခလရ (၁၉) တပ္ရင္းဌာနခ်ဳပ္ရဲ႕ စစ္သည္ရဲေမ မိသားစုအားလံုးဟာ အလုပ္ေတြ ရႈပ္ေနပါတယ္။


တပ္ရင္းဌာနခ်ဳပ္ကလည္း တကယ့္ ေရွ႕တန္းစခန္းမွာ ကာတဲ့ ၿခံစည္းရိုးအတိုင္း ၀ါးက်လံေတြနဲ႔ပါ။ တပ္ရင္းပတ္လည္ ေတာင္ကုန္းေတြမွာလည္း ဘန္ကာ ကင္းစခန္းေတြနဲ႔ပါ။ ရပ္ကြက္ (၄) ခုရိွၿပီး အစြန္ရပ္ကြက္ (၄) က စိတ္မခ်ရ ေနရာပါ။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးကလည္း ပြင့္လင္းရာသီမွာသာ ဘီးလင္း နတ္ႀကီး ေက်ာက္ေတာင္ ဖာပြန္ ကားလမ္းကို အသံုးျပဳရပါတယ္။ မိုးတြင္းကေတာ့ ကားလမ္း အဆက္အသြယ္ လံုး၀မရိွပါ။ ေလယာဥ္ကြင္း ရိွေပမယ့္ ပံုမွန္ဆင္းသက္ျခင္း မရိွပါ။ ယာဥ္တန္းရိွခ်ိန္မွာသာ သြားလာရလို႔ တပ္မိသားစုေတြရဲ႕ သာေရးနာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရးစတဲ့ အေရးအားလံုး ဆံုးရႈံးလွပါတယ္။ အစားအေသာက္ကလည္း အလြန္ရွားၿပီး ဖာပြန္ငွက္ဖ်ားဟာလည္း နံမယ္ႀကီးတဲ့အတိုင္း ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ပါဘဲ။ ေမွာင္ခိုေခတ္ေကာင္းခ်ိန္မ႔ို အျခား ရတခ တပ္ေတြ အဆင္ေျပေနခ်ိန္မွာ ခလရ (၁၉) နယ္ေျမမွာေတာ့ ဘာေမွာင္ခို လမ္းေၾကာင္း မွလည္း မရိွပါ။ သစၥာ (၄) ခ်က္ဆိုရတဲ့ ေစလိုရာေစ စစ္သားေတြနဲ႔အတူ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါ ဒုကၡခံၾကရတဲ့ မိသားစုေတြရဲ႕ဘ၀ေတြကို ျမင္ေနရတာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းစရာပါ။



ကရင္ရြာ တခုအတြင္း ကင္းလွည့္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာစစ္သားမ်ား
ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ေရွ႕တန္းစစ္ဆင္ေရးဆိုၿပီး (၆) လ၊ (၇) လ လႈပ္ရွားၿပီးရင္ တပ္ရင္းဌာနခ်ဳပ္ရိွရာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေတြမွာ (၁) လ၊ (၁) လခြဲ အနားယူႏိုင္ေပမယ့္ ခလရ (၁၉) စစ္သည္ မိသားစု မ်ားကေတာ့ ဒီတပ္ရင္းက မေျပာင္းမခ်င္း ဒီလိုဘဲ ေနရပါေတာ့တယ္။ ခလရ (၁၉) မိသားစု၀င္ေတြရဲ႕ လူမႈေရး ဆံုးရံူးမႈေတြကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကေတာ့  ဗိုလ္ေလးဘ၀မွာ ေမ့မရနိင္တဲ့ အမွတ္တရေတြပါ။ (၁၉၉၅-၉၆ အလြန္ ကာလမ်ားမွာေတာ့ ရြာမရိွတဲ့ ေနရာေတြမွာေတာင္ ေျမပံုညြန္းနဲ႔ဖြင့္တဲ့ တပ္ရင္းေတြ ရိွလာေၾကာင္း သိရပါတယ္)။ ဘီးလင္းနတ္ႀကီး ေက်ာက္ေတာင္ ဖာပြန္ ကားလမ္းအတိုင္း ရိကၡာစုပံုေရးမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စစ္ေၾကာင္းက ေက်ာက္ေတာင္ရြာနဲ႔ ဖာပြန္အၾကား အျပင္စည္း လံုၿခံဳေရးကို တာ၀န္ယူရပါတယ္။ ကားလမ္း ေဘးတစ္ေလွ်ာက္ အနီးကပ္ လံုၿခံဳေရးနဲ႔ ယာဥ္တန္းလံုၿခံဳေရးမ်ားကိုေတာ့ (တပခ) (ယခု လပခ) တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႔ေတြက တာ၀န္ယူ ရပါတယ္။ ေက်ာက္ေတာင္မွာ (တပခ) ဗ်ဴဟာထိုင္ၿပီး ကြပ္ကဲပါတယ္။ အရင္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ေလးေက၊ ကမေမာင္း ဂြင္ေတြမွာ မိုင္းေထာင္ၿဖစ္စဥ္ေတြ မရွိေပမယ့္ အခုေက်ာက္ေတာင္ ဖာပြန္ဂြင္မွာေတာ့ မိုင္းေတြနဲ႔ ၾကံဳရပါတယ္။

ေျမျမဳပ္မိုင္းမ်ိဳးစံု ေဒသႏၱရ လက္လုပ္မိုင္းမ်ိဳးစံု ရွိပါတယ္။ ဓါတ္ခဲကို အေၿခခံၿပီး တီထြင္ၾကံဆမႈ မ်ိဳးစံုန႔ဲ လုပ္ၾကပါတယ္။ ေက်ာက္ေတာင္ရြာနဲ႔ ၀န္းက်င္မွာ ဓါတ္ခဲမေရာင္းရ၊ ဓါတ္ခဲမသယ္ရ ဓါတ္ခဲ လက္၀ယ္ ေတြ႔ရင္ အေရးယူမယ္ ဆိုတဲ့အထိ ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ ေကအန္ယူ မိုင္းေထာင္မႈေတြက မေလ်ာ့ေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စစ္ေၾကာင္းကေတာ့ ဓါတ္ခဲ၀ယ္မရလို႔ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီး ထြန္းဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ ကားလမ္း အျပင္စည္း လံုၿခံဳေရးဆိုၿပီး ထိုင္ေနရတာ မဟုတ္ပါ။ ယာဥ္တန္းနဲ႔ ကားလမ္းကို မေႏွာင့္ယွက္နိင္ေအာင္ ေန႔ည မနားတန္း လွႈပ္ရွား ေနရလို႔ လက္နွိပ္ဓါတ္မီးကို မရိွမၿဖစ္ သံုးေနရပါတယ္။ ေတာထူၿပီး ေတာင္မတ္ေစာက္ေတြ ျဖစ္လို႔ ရွင္းလင္းရ အလြန္ခက္တဲ့အျပင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စစ္ေၾကာင္းေတြရဲ႕ စရိုက္အတိုင္း အျမင့္စည္းက စိုးမိုးမႈယူၿပီး အေျချပဳရတာေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ ေတာင္ေတြမွာ ေအာက္ေလ်ာမက်ေအာင္ ေတာင္ေစာင္းမွာ ငုတ္ရိုက္တန္းထိုးကာၿပီး အိပ္ၾကရတဲ့အထိ မတ္ေစာက္တဲ့ ေတာင္ေတြပါ။ ဒီေလာက္ အျပင္စည္း အတြင္းစည္း အနီးကပ္ေတြနဲ႔ လုပ္ေပမယ့္ ယာဥ္တန္းတစ္ေခါက္ကို အနည္းဆံုး တစ္ေနရာေတာ့ မရရေအာင္ မိုင္းေထာင္ ပစ္ေျပးတာကေတာ့ ႀကံဳေတြ႔ရပါတယ္။



လုပ္အားေပးေနၾကတဲ့ တပ္တြင္း ရဲေမမ်ား
တစ္ေန႔ မွာေတာ့ ဗ်ဴဟာက ေက်ာက္ေတာင္နဲ႔ နမ့္ကူခီးၾကား ရန္သူ မိုင္းေထာင္ထားတဲ့ေနရာ သတင္း ရလ႔ို BE တပ္ဖြဲ႔နဲ႔ ေနရာျပမယ့္သူ လႊတ္လိုက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္တပ္စုကို လံုၿခံဳေရး ဆင္းယူခိုင္းပါတယ္။ လမ္းမွာ ေန႔လည္စာ စားၿပီး ဆက္ထြက္အလာ BE အဖြဲ႔နဲ႔ ေတြ႔ၿပီး သူတို႔နဲ႔အတူ လာလမ္းအတိုင္း ျပန္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ထမင္းစားခဲ့တဲ့ ေနရာတ၀ိုက္မွာ အေသးစိတ္ ရွာၾကၿပီး ကြ်န္ေတာ့္တပ္စု ရံုးအဖြဲ႔ ေနခဲ့တဲ့ေနရာတြင္ ေျမျမဳပ္မိုင္းနွစ္လံုးကို BE တပ္ဖြဲ႔က ေဖာ္ယူခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ဟာ ယာဥ္တန္း အျပင္စည္း လံုၿခံဳေရးယူခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ေလးဘ၀က ေမ့မရနိင္တဲ့ အမွတ္တရ တစ္ခုပါ။

အပိုင္း (၄) ကို ဆက္လက္ တင္ျပသြားပါမယ္။

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။