Tuesday, June 4, 2013

ေနာက္ဆံုးေပၚ အာဏာရွင္ စည္းစိမ္ဖြက္နည္း

(စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား)

ေဆာင္းပါးရွင္ - ဗိုလ္သုိးထိန္း

ဒီတခါေတာ့ ေဘာဂေဗဒဘက္ ေျခဦး လွည့္လုိက္ဦးမယ္ဗ်ာ။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ တုိးတက္မႈရဲ႕ အေျခခံအခ်က္က စီးပြားေရးဆုိတာႀကီး ျဖစ္ေနေလေတာ့ ဒီေဘာဂေဗဒ ဆိုတာႀကီးကလည္း မပါရင္ မၿပီးျပန္ဘူးဗ်ဳိ႕။ ေဘာဂေဗဒအေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆုိလုိ႔ မင္းက ဘယ္ေလာက္ နားလည္လုိ႔လဲလုိ႔ ေမးလာရင္ သိပ္ေတာ့ နားမလည္ဘူးဗ်။ ဒါေပမဲ့ ဝိသမ ေလာဘေဇာ အျမတ္ႀကီးစား စီးပြားေရး ေသာင္းက်န္းသူမ်ားကို ဦးတည္ခ်င္လို႔ ဆက္စပ္ေျပာရတာပါ။


ဒါေပမဲ့ ေဘာဂေဗဒ သေဘာတရားထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ “ဝယ္လုိအားမ်ားရင္ ေရာင္းလိုအားနည္း” ဆုိတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုကို နားလည္တာနဲ႔တင္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးကို အေတာ္ေလး ၿခံဳငံုမိတယ္ဆုိၿပီး ဘဝင္ျမင့္မိတာေတာ့ ဝန္ခံရမယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ….. ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္တုန္းကမ်ား ေရာင္းလိုအား မ်ားခဲ့ဖူးလုိ႔လဲ။ ျမန္မာျပည္သားမ်ားခမ်ာ ဘယ္ပစၥည္းမွ ေဖာေဖာသီသီ သံုးခဲ့ရတာ မရွိပါဘူး။ အခြင့္ထူးခံ လူ႔မလိုင္ အျမတ္ႀကီးစား လက္တစ္ဆုပ္စာ ကုန္သည္တစ္စုက ဆိုင္ရာကုုန္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားအလိုက္  ျမန္မာျပည္ရဲ႕ တစ္ဦးတည္း ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးဘဲ လုပ္ေနၾကတာမို႔  အဲ့ဒီ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး တင္သမွ် ေစ်းနဲ႔ဘဲ ဝယ္ယူ စားသံုး/သံုးစြဲ ေနၾကရတာပါ။


မက္စ္ျမန္မာ ဦးေဇာ္ေဇာ္ပံု

မဝယ္လုိ႔လည္း မရ၊ အေျခခံ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ဒီလိုနဲ႔ ဝယ္လုိအားေတြ မ်ားလာေရာ၊ ဝယ္လိုအားမ်ားေတာ့ ေရာင္းလိုအားနဲ၊ ေရာင္းလုိအားနဲတဲ့ ေဘာဂေဗဒ အက်ဳိးတရားက ရွင္းပါတယ္။ ေစ်းေတြ တက္ကုန္ေရာေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔က ပိတ္ခ်င္တဲ့ ပစၥည္းကိုပိတ္ ဖြင့္ခ်င္တဲ့ သူကိုေတာ့ဖြင့္ ဒီလိုလုပ္တာကိုးဗ်။ ျမန္မာျပည္က ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်တယ္ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရကို မတီထြင္ခဲ့မိသေယာင္ တက္ႀကီးကို တက္ေနေတာ့တာပါဘဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္ ေခါင္းဆာင္ၾကီးေတြက “ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းေရး ေကာ္မတီ” ဆိုျပီး ဖြဲ႔စည္းကာ သူတို႔ အစည္းအေဝး တစ္ခါထိုင္လိုက္တိုင္း တစ္ခါ ေစ်းတက္ေနေလေတာ့ “ကုန္ေစ်းႏူန္း မွန္ကန္ျမန္ဆန္ေရး ေကာ္မတီ” ဆိုၿပီး ေျပာင္းေခၚလိုက္ရတာ သတိထားမိ လိုက္တယ္။

၈၈ အေရးအခင္းတုန္းက လူေတြရဲ႕ မေက်နပ္မႈ တခ်ဳိ႕ေလးက တကယ္ကို သံေဝဂ ရစရာပါ။ ဘာတဲ့ “ဆန္တစ္ျပည္ ၁၅ ျပား စိန္လြင္ ေသမွစား၊ ဆန္တစ္ျပည္ ၁၅ က်ပ္ စိန္လြင္ ေခါင္းကိုျဖတ္” တဲ့။ ဆန္တစ္ျပည္ ၁၅ က်ပ္မုိ႔လို႔ လူေတြ ေပါက္ကြဲခဲ့ၾကပံုမ်ား၊ အခုေတာ့ ဆန္တစ္ျပည္ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ၿပီမို႔ သန္းေရႊေခါင္းကို ျဖတ္ရေပေတာ့မယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္အတြင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား အဆ ၂၀၀ ေက်ာ္ တက္သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ျမန္မာျပည္ႀကီးရဲ႕ တုိးတက္မႈ ျပယုဂ္လို႔ ေျပာရေလမလား။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့ “ဝယ္လုိအားမ်ားရင္ ေရာင္းလိုအားနည္း” ဆုိတဲ့ သေဘာတရားနဲ႔တင္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးကို ၿခံဳငံုမိၿပီ ျဖစ္တယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ဘဝင္ျမင့္ ေနရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဝယ္လုိအားနဲ႔ ေရာင္းလုိအား တန္းညႇိတာေတြ ဘာေတြက စာထဲမွာသာ ရွိေတာ့တာ၊ လက္ေတြ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရး နယ္ပယ္မွာ အသံုးမဝင္ေတာ့ပါ။

နိဒါန္းပ်ဳိးေနရတာနဲ႔တင္ ဆုိလုိရင္း ေပ်ာက္သြားမွာ စိုးရေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာလုိတာက အခုတေလာ ျမန္မာျပည္ စီးပြားေရးေလာကမွာ သိပ္ေခတ္စားေနတဲ့ အစိုးရ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ပုဂၢလိကပိုင္ လုပ္ငန္းအျဖစ္ လႊဲေျပာင္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးေနတယ္ ဆိုတာပါ။ ပုဂၢလိကပိုင္ လုပ္ငန္းလို႔ ၾကားရတာနဲ႔တင္ နားအရသာ ရွိလွေပတယ္။ ကိုယ္မပိုင္ရင္ေန၊ ပုဂၢလိကပိုင္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကတင္ ကုိယ့္ကို ကိုယ္စားျပဳသလုိ ခံစားရတယ္ေလ။

စစ္အစိုးရႏွင့္ေပါင္းၿပီး ႀကီးပြားလာခဲ့သူ ဦးေတဇပံု

တကယ္လည္း ပုဂၢလိကပိုင္ လုပ္ငန္းမ်ား တြင္က်ယ္လာမႈက ႏုိင္ငံတစ္ခု တုိးတက္မႈရဲ႕ အဓိက ေရေသာက္ျမစ္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႀကိဳဆုိပါတယ္၊ အားေပးပါတယ္၊ သို႔ရာတြင္ေပါ့ေလ။ ပုဂၢလိကဘဏ္မ်ား ဖြင့္လွစ္ခြင့္ ေပးေတာ့မယ္လို႔ ေၾကျငာလို႔မွ မဆံုးေသး၊ လ်ာထားခ်က္ ျပည့္သြားၿပီ။ အစိုးရ စက္သံုးဆီဆုိင္မ်ား ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးေတာ့မည္၊ ေၾကျငာလုိ႔မွ မၿပီးေသး၊ ထပ္ကာ ေျပာင္းသြားေတာ့သည္။

အဲ့ဒီ ပုဂၢလိကပိုင္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လက္ျမန္ေျချမန္နဲ႔ ဘယ္သူေတြကမ်ား လက္ဦးမႈ ယူသြားၾကပါလိမ့္၊ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး စဥ္းစား မေနပါနဲ႔၊ ယခု ျမန္မာျပည္မွာ က်င္းပေနတဲ့ Myanmar National League ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲက အသင္းပိုင္ရွင္မ်ားလုိ႔သာ မွတ္လိုက္ပါေတာ့။ (MNL ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲႀကီး ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း ႀကီးထြားလာရျခင္းမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အားကစားေလာကကို ေျမေတာင္ေျမႇာက္ ေပးတာထက္ ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္းရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ အျဖစ္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ ေဖၚေဆာင္လုိက္တဲ့ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ ေရးသား တင္ျပပါဦးမည္။ ဤကား စကားခ်ပ္)

နအဖက ဟိတ္တစ္လံုး ဟန္တစ္လံုးနဲ႔ ခ်ခ်ေပးေနတဲ့ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းေတြဟာ အဲဒီ ၁၀ ဦးမွ်ေလာက္ေသာ သူေဌးႀကီးမ်ားကသာ ၿပိဳင္ဘက္မရွိ အညီအမွ် ခြဲေဝယူေနၾကတာ ျဖစ္ေပေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာကို မယံုရင္ ကိုယ္တုိင္ ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ယခု ျမန္မာျပည္က အလြန္ႀကီးမားတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုရဲ႕ ပိုင္ရွင္၊ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အႀကီးဆံုး စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္၊ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္၊ ဘယ္သူေတြမ်ားပါလိမ့္လို႔ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး သိပ္ၿပီး အေတြးေခါင္ မေနပါနဲ႔၊ Myanmar National League မွာ အားလံုး တစ္စုတစ္စည္းထဲ ေတြ႔ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတုိင္းရဲ႕ ပုိင္ရွင္မ်ားဟာ ဒီ Myanmar National League ႀကီးမွာရွိတဲ့ ကလပ္အသင္း ပိုင္ရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ လူဦးေရ သန္း ၆၀ ေလာက္ရွိတဲ့ ျမန္မာျပည္ႀကီးမွာ ဒီ ၁၀ ဦးေလာက္ကဘဲ ပုဂၢလိက ျဖစ္ေနတာကေတာ့ မနိပ္လွဘူးဗ်ဳိ႕။

စီးပြားေရးသမားမုိ႔ လာဘ္ျမင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ေနာက္ေဖးလမ္း လာဘ္ျမင္သလိုမ်ဳိးႀကီးဗ်။ သူတုိ႔ဟာက ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးမွာ လက္မွတ္ ေရာင္းသလုိမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ လက္မွတ္ေရာင္းခ်ိန္က နံနက္ ၇:၀၀ နာရီတဲ့၊ ဒါေပမဲ့ ၇:၀၀ နာရီက မထုိးေသးဘူး “ကုန္ၿပီ” ဆုိတဲ့ စာတမ္းက အစီအရီ ေပၚေနေတာ့တယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္လုိ ကုန္ေအာင္ ေရာင္းလုိက္သည္မသိ။ အဘယ္မွ် မ်က္စိရွင္ေအာင္ ထားထား၊ အဘယ္မွ် အိပ္ေရးပ်က္ခံၿပီး လာေစာင့္ေစာင့္ လက္မွတ္ေရာင္းတာကို အၿမဲတမ္းလုိလုိ မေတြ႔ရ။ “ကုန္ၿပီ” ဆိုတဲ့ စာတမ္းက ေနရာယူထားၿပီးသားကို ေတြ႔ျမင္ၾကရတာ မ်ားပါတယ္။

ဘာလုိ႔ ပုဂၢလိက ခ်ေပးလိုက္ သူတုိ႔က လက္ဝါးႀကီးအုပ္လုိက္ ျဖစ္ေနရတာလဲ။ ဒါက ရွင္းပါတယ္။ “ေခတ္သစ္ အာဏာရွင္ စည္းစိမ္ဖြက္နည္း” ျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္ေခတ္ကာလက အာဏာရွင္မ်ားဟာ သူတုိ႔ မတရားယူထားတဲ့ စည္းစိမ္ေငြမဲေတြကို ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံ ဘဏ္သုိ႔ အပ္မယ္။ ႏုိင္ငံတကာမွာ အိမ္ေတြ၊ ၿခံေတြ ဝယ္မယ္။ အဲ့ဒီလုိနည္းနဲ႔ စည္းစိမ္ဖြက္ၾကတယ္။

အခု စစ္အာဏာရွင္ေတြကေတာ့ ဒီလုိနည္းနဲ႔ စည္းစိမ္မဖြက္ၾကေတာ့။ ထုိနည္းမ်ားက ဦးေနဝင္း လုပ္ခဲ့တဲ့နည္းေတြ။ စိတ္မခ်ရေတာ့။ ျပန္လည္ သိမ္းဆည္းခံရႏုိင္တယ္။ ယခုၾကည့္ပါ၊ အီဂ်စ္သမၼတေဟာင္း မူဘာရက္၏ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံက ထိမ္းခ်ဳပ္လုိက္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေနာက္ဆံုးေပၚ စည္းစိမ္ဖြက္နည္းကေတာ့ ေငြကို အရွင္ထားျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ - ဦးေတဇရဲ႕ Air Bagan ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးတဲ့၊ ဒါေပမဲ့ Air Bagan ရဲ႕ ေလယာဥ္ တဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ကို ဦးသန္းေရႊသမီးက ပိုင္ဆိုင္တယ္။ ဦးေတဇက တရားဝင္ လုပ္ငန္းရွင္သာ ျဖစ္တယ္။ အခြန္ေဆာင္တယ္။ ဝင္ေငြအားလံုး ေငြျဖဴျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းတစံုတရာေၾကာင့္ ဦးသန္းေရႊကို အဂတိလိုက္စားမႈနဲ႔ တရားစြဲ၊ လူကိုသာ ေထာင္ထဲ ပို႔လုိ႔ရမယ္။ ဦးေတဇ၏ Air Bagan ကိုေတာ့ ထိမ္းလုိ႔ မရ။ အားလံုးက တရားဝင္ လည္ပတ္ေနတဲ့လုပ္ငန္း ျဖစ္ေနတာကိုး။ မပိုင္ဘူးလား။

အလားတူ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဝဏၰစည္သူ အနာထပိန္ ဘာဘြဲ႔ရ ညာဘြဲ႔ရ သူေဌးတုိင္းရဲ႕ လုပ္ငန္းတုိင္းမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမီးေတြ ရွယ္ယာ ပါၿပီးသား။ ဤသို႔ ဤပံု ျမန္မာစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္မ်ားက ကြက္ေက်ာ္ျမင္ ဂြင္ေက်ာ္ ႐ိုက္ထားတတ္ၾကတယ္။ ပုဂၢလိက ေခါင္းစဥ္တပ္လုိက္၊ သူတုိ႔က ယူလိုက္နဲ႔ ျမန္မာျပည္ကို အိမ္တုိင္ပါ ခၽြတ္ေရာင္းတဲ့ပံု ေပါက္ေနၾကတယ္။ ပိုျပီး စိုးရိမ္စရာ ေကာင္းတာက အေျခအေန အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်လွ်င္ေတာင္မွ ျပည္သူေတြနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ႏုိင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား မရွိေတာ့တဲ့ အေျခအေနပင္။ ေျပာရလွ်င္ ပုဂၢလိက အမည္ခံကာ အစိုးရပိုင္အျဖစ္မွ ကိုယ္ပုိင္အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲေနျခင္းပင္။

အလြန္တရာ ကလိန္ေစ့ ျငမ္းဆင္ႏုိင္ေသာ လွည့္ကြက္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။။ သူတုိ႔ ျပဳတ္က်ခဲ့ရင္ေတာင္မွ ျမန္မာျပည္အား အခြံဘဲ ခ်န္ခဲ့မယ္ဆုိတဲ့ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ ဆုိသည့္ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။


ထုိသုိ႔ (၁၀) ဦးေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားမွာ ေတဇ၊ ေဇာ္ေဇာ္၊ ထြန္းျမင့္ႏုိင္၊ ေအာင္ကိုဝင္း၊ စိုင္းစံထြန္း၊ ခ်စ္ခိုင္၊ ေဌးျမင့္၊ ဝင္းျမင့္၊ ခင္ေရႊ၊ ေမာင္ဝိတ္လို႔ ခန္႔မွန္းရၿပီး သူတို႔ရဲ႕  ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား ျမန္မာျပည္မွာ ႀကီးထြားလာတာနဲ႔အမွ် အက်ဳိးဆက္က မေတြးရဲေလာက္ေအာင္ ျဖစ္္္္ပါတယ္။ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ေစ်းကစားတာေတြ ႀကံဳရမယ္။ မေက်နပ္လို႔ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းက ေစ်း (၁၀) ဆ တက္ေစဦးေတာ့ ဘာမွ် ေျပာမရ။ အစိုးရပိုင္လုပ္ငန္းက ေစ်းတက္သြားၿပီဆုိရင္ ဆူပူမႈေတြ ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္။ ထိန္းထိန္းညႇိညႇိ လုပ္ရတဲ့ သဘာဝရွိတယ္။ အဲဒီလို ျခားနားခ်က္မ်ားၾကားမွာ (၁၀) ဦးပိုင္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းႀကီးေတြ တြင္က်ယ္သြားရင္ျဖင့္ ျမန္မာျပည္သူေတြ အငတ္ေဘး ဆိုက္သြားႏုိင္ေခ်ရွိတယ္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦး (အလယ္) နဲ႔ ဦးေဇာ္ေဇာ္ (ညာ) တုိ႔ပံု

သူတုိ႔ သူေဌး (၁၀) ဦးေလာက္က ၾကြယ္ဝၿပီးရင္း ၾကြယ္ဝ၊ ခ်မ္းသာၿပီးရင္း ခ်မ္းသာပါဘဲ။ ေတဇရဲ႕ခ်မ္းသာမႈကို တရုတ္တန္းက တရုတ္သူေဌးႀကီး ေရႊဆိုင္ပိုင္ဆိုင္သူက ခန္႔မွန္းလို႔မရေအာင္ ခ်မ္းသာေၾကာင္းနဲ႔ ေတာ္ရံုတန္ရံု ခ်မ္းသာသူမ်ားမွာလဲ သူ႔အား မယွဥ္ရဲဘဲ စီးပြားေရး လုပ္ခ်င္ရင္ ကိုေတဇ သို႔မဟုတ္ ဦးပိုင္လက္ထဲသို႔သာ “ဝ” ကြက္ အပ္ရမလို ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ေတဇက ေပးမွ ကမ္းမွ စားရတဲ့ ဘဝမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္တဲ့။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၇ တန္း ၈ တန္း ေလာက္တုန္းက ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားကို ျပည္ပမွ မွာယူ တင္သြင္းဖူးပါတယ္။ Super Saloon, Hilux အစရွိတဲ့ ကားမ်ားရဲ႕ ေစ်းႏံႈးမ်ားဟာ ထုိစဥ္က Super Saloon 87 ေမာ္ဒယ္မွ (၉) သိန္း (၁၀) သိန္း၊ Hilux 85 ေလာက္ဆုိလွ်င္ (၆) သိန္း ဝန္းက်င္သာ ရွိပါတယ္။ ဒါက ျပည္သူမ်ားကို ပုဂၢလိကဆန္ဆန္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ေပးတာေၾကာင့္ ရရွိတဲ့ အက်ဳိးအျမတ္ျဖစ္ျပီး ကားေစ်းေတြ အဲ့ဒီတုန္းက သိပ္ကို ေပါပါတယ္။ ေနာက္မ်ားေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ မွာယူတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္မ်ား ပိတ္လိုက္ၿပီး အထက္မွာ ေဖၚျပခဲ့တဲ့ သူေဌးႀကီးမ်ားရဲ႕ ကုမၸဏီမ်ားကိုဘဲ ေမာ္ေတာ္ကား မွာယူ တင္သြင္းခြင့္မ်ား ခ်ေပးလိုက္ပါတယ္။

ျပည္သူမ်ားအေနနဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားစီးလုိရင္ အဲ့ဒီသူေဌးႀကီးမ်ားဆီက သူတုိ႔ ေခၚသေလာက္ေစ်းနဲ႔ မတန္တဆ ျပန္ဝယ္ၾကေပေတာ့။ ဒီေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကား ေပါက္ေစ်းမ်ားကလည္း ေၾကာက္ခမန္းလိလိ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၇ တန္း ၈ တန္း ေလာက္က (၁၀) သိန္းဝန္းက်င္ Super Saloon ကားမ်ားက ယခုေတာ့ သိန္း (၂၈၀) ဝန္းက်င္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ပုဂၢလိကေတာ့ ပုဂၢလိကဘဲ။ ဒါေပမယ့္ နီးစပ္ရာ ပုဂၢလိက ျဖစ္ေနတာကိုး။

တခါက ဂ်ာနယ္တစ္ခုမွာ ေၾကာ္ျငာဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဂ်ပန္က ေနာက္ဆံုးေပၚ နည္းပညာနဲ႔ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ Prado 2010 ေမာ္ေတာ္ကားတဲ့၊ သိပ္ေကာင္းတာမ်ား ကားပါကင္ထုိးမယ့္ ေနရာကိုေတာင္ လြတ္ မလြတ္ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ တြက္ခ်က္ေပးသတဲ့။ ေရွ႕ၾကည့္ ေမာင္းစရာ မလုိဘဲ ကားမွာပါတဲ့ TV ျမင္ကြင္းကေနကို ၾကည့္ၿပီး ေမာင္းလို႔ရတယ္တဲ့ေလ။ တန္ဖုိးက ေဒၚလာ ၅၀၀၀၀ (ငါးေသာင္း) တဲ့။ ေစ်းမ်ား မွားသလားဆုိၿပီး သုညေတြ ျပဴးၿပဲ ေရမိေသးတယ္။ မမွားဘူးဗ်။ ေဒၚလာ ငါးေသာင္းဘဲ။ ျမန္မာေငြနဲ႔ တြက္ၾကည့္ေတာ့ သိန္း (၅၀၀) ဘဲ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း ျမန္မာျပည္မွာ အဲ့ဒီကား တန္ဖိုးက သိန္း (၂၅၀၀)။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ တစ္ဦးတည္း ေမာ္ေတာ္ကား တင္သြင္းခြင့္ရွိေသာ ကုမၸဏီႀကီးက ဂ်ပန္နဲ႔ ျမန္မာျပည္ၾကား ကားေလးမွာလုိက္တာ သိန္း (၂၀၀၀) ေလာက္ ေစ်းတက္သြားပါေရာလား။

ဦးေဇာ္ေဇာ္ (ဘယ္) နဲ႔ ဦးေတဇ (ညာ) တုိ႔ပံု

ဒါေပမယ့္ ဝယ္စီးေနၾကရတာဘဲေလ။ သူတုိ႔ ကုမၸဏီကမွ မသြင္းေပးရင္ ကိုယ့္မွာ က်ီးလန္႔စာစားနဲ႔ Without ေလာက္သာ စီးရေပေတာ့မေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ အဲ့ဒီ သိန္း (၂၅၀၀) တန္ ကားႀကီးေတြလည္း ဝယ္မစီးႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီေလာက္ႀကီးေတြ ေစ်းႀကီးေနေလေတာ့ ေအာက္ကားမ်ား ခမ်ာလည္း ဘယ္ေနလိမ့္မတုန္း။ ေစ်းအၿပိဳင္အဆုိင္ တက္ၾကရတာေပါ့။ ဆုိေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္….. ၂၀၁၀ ေမာ္ဒယ္ Prado ကားႀကီးကို မူရင္း တန္ဖုိးက သိန္း (၅၀၀) အခြန္ေဆာင္၊ လုိင္စင္ေၾကး အပါအဝင္ သိန္း (၇၀၀) ေလာက္ ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္ေရာင္းေပးစမ္းပါ။ အဲ့ဒီ သိန္း (၇၀၀) တန္ Prado ႀကီး ဝယ္မစီးႏုိင္ရင္ေတာင္ အေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ Super Saloon မ်ား သိန္း (၅၀) အထက္ကို အဘယ္မွာ ေက်ာ္ဝံ့ေတာ့မွာတုန္း။ အေျခခံလူတန္းစားေတြ ေမာ္ေတာ္ကားေလးနဲ႔ လိုရာေမာင္းႏုိင္ဖုိ႔ စိတ္ကူးေလးေတြ ယဥ္ခြင့္ရွိလာမွာ အမွန္ဘဲဗ်ာ။

အဲ့ဒီအတြက္ လူေနမႈေတြ ျမင့္မားလာမယ္။ လူေနမႈ ျမင့္မားလာတာနဲ႔ အလုိလုိ စည္းကမ္းရွိၿပီးသား ျဖစ္လာမွာဘဲ။ အခုေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာက လက္လုပ္လက္စားနဲ႔ ဝန္ထမ္းမ်ားသာ ပုတ္ပြလို႔ ထေနတယ္။ သူတုိ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မယံုလွ်င္ သြာေမးၾကည့္ပါ။ စားဖုိ႔အတြက္နဲ႔ အတိုအထြာေလး ဝယ္ႏိုင္ဖုိ႔ကသာ သူတုိ႔ရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ အဘယ္မွ် စိတ္ထိခိုက္စရာ ေကာင္းလိုက္ပါသလဲ။ ကားဝယ္ဖုိ႔၊ တုိက္ဝယ္ဖုိ႔က သူတို႔ရဲ႕ အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ ထည့္ျပီး မမက္ဝံ့ေသာ စည္းစိမ္ အရာဝတၳဳမ်ားသာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ တုိးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ျမန္မာျပည္သားေတြ အလြန္အလွမ္းေဝးစြာ ျပတ္က်န္ေနခဲ့ၾကပါၿပီ။

သို႔ေပမယ့္လုိ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ (၁၀) ဦး ဂိုဏ္းသူေဌးႀကီးမ်ားကေတာ့ ၾကြယ္သထက္ကို ၾကြယ္ဝလာေနေတာ့တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ကားပါမစ္ေတြ ေရာင္းေကာင္းေအာင္လို႔ နယ္စပ္ အဝင္အထြက္ ဂိတ္ေတြကို ပိတ္ေပးျခင္းျဖင့္ without ကားမ်ားကို ထိန္းထားကာ အာဏာပိုင္ေတြက ဘက္လိုက္မႈ ရွိတာကိုလည္း ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာ့အၾကြယ္ဝဆံုး ပုဂၢိဳလ္မ်ားစာရင္း ႏွစ္စဥ္ ထုတ္ျပန္မႈမွာ ျမန္မာျပည္ကို လူရာမသြင္းဘဲ ခ်န္ထားခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲတာက ဘီလ္ဂိတ္ရဲ႕ ၾကြယ္ဝမႈကိုကို ျမန္မာျပည္က သူေဌးမ်ား ၾကည့္ျပီး ဟားတုိက္ ရယ္ေမာေနၾကမွာ ေသခ်ာလွပါတယ္။

အခ်ဳပ္ဆုိရရင္ စစ္အာဏာရွင္ေတြ အေနနဲ႔  လူၾကားေကာင္းေအာင္ ပုဂၢလိက ခ်ေပးေနတယ္ဆုိတာကို သြားမယံုလိုက္ပါနဲ႔။ အမွန္မွာေတာ့ ပုဂၢလိက ခ်ေပးေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ နီးစပ္ရာကို အက်ဳိးတူ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ေပးေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အစိုးရ အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အဂတိ လုိက္စားေနရတာကို ေက်ာမလံုပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္သား/သမီးေတြ ရွယ္ယာပါတဲ့ ကုမၸဏီမ်ား၊ ႏုိင္ငံပိုင္လုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိကနာမည္ တပ္ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကို စားခ်င္တုိင္း စားလို႔ ရသြားေလေတာ့တယ္။ ဒါက နအဖရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေပၚ လူလည္က်နည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အလ်ဥ္းသင့္ရင္လည္း အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ ေဖၚေကာင္ လုပ္ေပးပါဦးမယ္။

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။